Analiza de business – Ce presupune acest serviciu?

HomeAnaliza de business – Ce presupune acest serviciu?

Analiza de business – Ce presupune acest serviciu?
Analiza de business este o etapa esentiala cand vine vorba de implementarea unui ERP.

Prin analiza detaliata a proceselor de business, pe langa reducerea gradului de risc la implementare, are loc si configurarea realista a asteptarilor beneficiarului de la sistemul ERP. Acest aspect fiind abordat din timp, clientul isi va putea folosi resursele intr-un mod eficient si economic.

Analiza proceselor de business presupune doua etape:

Analiza preliminara

Inaintea semnarii contractului intre potentialul client si furnizorul de software exista o etapa de importanta majora: analiza preliminara a proceselor de afaceri ale companiei. Aceasta ia forma unui interviu sustinut sub forma a doua chestionare. Principalul scop al analizei este intelegerea modului in care este organizat businessul clientului. Astfel, furnizorul de software poate identifica modul de lucru actual si, in limita resurselor disponibile si a obiectivelor clientului, poate acoperi paleta de necesitati critice a clientului.

Analiza preliminara a proceselor de business se efectueaza, de regula, inainte de finalizarea contractului si este gratuita, detaliile intelegerii cotractuale bazandu-se pe rezultatele analizei. Acest lucru se datoreaza faptului ca exista posibilitatea ca, in urma analizei, furnizorul de software sa concluzioneze imposibilitatea de a oferi potentialului client ceea ce doreste, din varii motive. Specializarea doar pe anumite verticale de piata, incapacitatea clientului de a sustine infrastructura IT necesara sau chiar incompatibilitatea ERP-ului cu procesele de business specifice ale clientului – sunt cateva dintre posibilele motive.

Analiza avansata

Analiza avansata

Pe langa reducerea gradului de risc la implementare, analiza detaliata a proceselor de business permite si stabilirea unor asteptari realiste din partea beneficiarului in ceea ce priveste sistemul ERP. Realizarea din timp a acestei analize ii va permite clientului sa-si aloce resursele necesare si sa le gestioneze in asa fel incat totul sa se desfasoare cat mai eficient posibil atat din punct de vedere al costurilor, cat si al timpului si resurselor dedicate procesului. Analiza include cativa pasi esentiali:

  1. Identificarea fluxurilor de lucru: atat modul in care functioneaza compania cu sistemul actual (flux de activitati, documente, date), cat si ceea ce beneficiarul doreste sa obtina, pe viitor, de la noul sistem ERP.
  2. In functie de pasul anterior se poate ajunge la doua rezultate: compatibilitatea sistemului ERP cu businessul clientului si, implicit, trecerea la pasul urmator, sau, in cazuri extreme, imposibilitatea de a colabora.
  3. Identificarea nevoilor specifice ale clientului si a gradului de customizare necesar pentru ca activitatea companiei sa se desfasoare conform asteptarilor clientului. Stabilirea cerintelor clientului in metodologia de implementare, astfel incat echipa de implementare sa aiba un set de specificatii bine conturat, dupa care sa isi faca un plan, iar implementarea sa decurga fara probleme (depasiri de buget, intarzieri in planul de implementare din cauza schimbarilor frecvente in cerintele clientului sau utilizatorului final).
  4. In functie de numarul de utilizatori, se stabilesc key-userii. Mai exact, in cazul in care numarul utilizatorilor este mare, se pot stabili utilizatori cheie care sa beneficieze de training intensiv din partea reprezentantului furnizorului de software, iar ulterior acestia vor transmite cunostintele mai departe si celorlalte persoane din companie care vor folosi sistemul.
Mai multe intrebari frecvente