Analiza proceselor
de afaceri
Analiza proceselor de afaceri

Primul pas spre digitalizarea companiei tale

Analiza ERP, sau analiza proceselor de afaceri din companie, are loc inainte de implementarea proiectului, fiind un demers proactiv pentru reducerea factorilor de risc si setarea de obiective realiste.

Analiza detaliata de afaceri este vitala in reusita proiectului de digitalizare a companiei, aceasta trasand perspectivele de dezvoltare viitoare.

Procesul de analiza ERP presupune:

Definirea fluxurilor existente

Cunoasterea si stabilirea fluxului de activitati si documente specifice companiei

Analiza datelor companiei

Detalierea datelor actuale si a necesitatilor de integrare cu alte sisteme existente in companie

Definirea procedurilor de lucru viitoare

Trasarea unei strategii prin luarea deciziilor cu privire la posibilitatile de optimizare a operatiunilor curente

Stabilirea coordonatelor implementarii

Identificarea personalizarilor necesare, astfel incat activitatea companiei sa se desfasoare la parametri optimi

Care sunt avantajele procesului de analiza ERP?

Intelegerea nevoilor clientului

Ne aduce mai aproape de client si ne ajuta sa intelegem modul in care functioneaza afacerea lui

Personalizarea proiectului

Stabileste modul in care aplicatia ERP se pliaza pe specificul activitatii organizatiei

Remodelarea proceselor companiei

Propune solutii pentru gestionarea optima a resurselor, astfel incat implementarea sa fie un succes

SeniorERP

Definirea clara a strategiei

Seteaza obiectivele preliminare ale procesului de implementare a solutiei pentru managementul resurselor

Perspectiva proiectului

Ii ofera clientului o imagine clara asupra beneficiilor implementarii unui ERP

Dimensionarea corecta a investitiei

Permite explicarea detaliata a costurilor presupuse de implementarea SeniorERP

“Senior Software, cu care am inceput colaborarea acum 10 ani, a dat dovada ca este partenerul ideal pentru afacerile de distributie, deoarece acorda o atentie deosebita identificarii corelatiilor corespunzatoare pentru eficientizarea activitatilor de business.”

Eugen Savu – Director General Parmafood

Informatii urmarite in cadrul procesului de analiza ERP

Alte sisteme software utilizate

Interactiunea noului sistem implementat cu celelalte sisteme si definirea nevoilor de interfatare

Organizarea companiei

Structura departamentala, rolurile utilizatorilor, ierarhia din cadrul companiei

Fluxurile de lucru

Activitatile specifice fiecarui department, relationarea dintre departamente, fluxurile de aprobare interne, circuitul documentelor

Volumul de date

Pregatirea importurilor de date din sistemele sau fisierele actuale

Infrastructura hardware existenta

Definirea specificatiilor tehnice in vederea dimensionarii corecte a aplicatiei

Definirea regulilor de securitate

Stabilirea in detaliu a protocoalelor interne ale companiei

Alte sisteme software utilizate

Interactiunea noului sistem implementat cu celelalte sisteme si definirea nevoilor de interfatare

Organizarea companiei

Structura departamentala, rolurile utilizatorilor, ierarhia din cadrul companiei

Fluxurile de lucru

Activitatile specifice fiecarui department, relationarea dintre departamente, fluxurile de aprobare interne, circuitul documentelor

Volumul de date

Pregatirea importurilor de date din sistemele sau fisierele actuale

Infrastructura hardware existenta

Definirea specificatiilor tehnice in vederea dimensionarii corecte a aplicatiei

Definirea regulilor de securitate

Stabilirea in detaliu a protocoalelor interne ale companiei

Digitalizarea afacerii tale

Reusita oricarui proiect de digitalizare depinde in mare masura de calitatea analizei proceselor din companie si de expertiza consultantilor implicati in procesul de implementare.

Discuta cu un consultant!

Etapele analizei proceselor companiei

Analiza diagnostic

Are ca scop identificarea cerintelor clientului si validarea compatibilitatii solutiei cu specificul activitatii companiei. In aceasta etapa, consultantul ii va oferi clientului informatii referitoare la modul dorit de instalare a aplicatiei si va face recomandari cu privire la necesitatile hardware sau software conexe.

Pregatirea fisierelor de import

Succesul implementarii este direct influentat de implicarea clientului si de modul in care acesta intelege concret cum il va ajuta sistemul ERP. De aceea, este extrem de important ca exemplificarile realizate de consultantii SeniorERP sa fie facute pe datele clientului.

Pentru ca acest lucru sa poata fi realizat, clientul trebuie sa pregateasca din timp toate fisierele cu datele care urmeaza sa fie importate in sistemul ERP. Astfel, in momentul demararii procesului de implementare, in sistem vor fi datele clientului, in locul unei baze de date de test.

Pregatirea fisierelor de import

Conform experientei specialistilor nostri, succesul implementarii este direct influentat de implicarea clientului si de modul in care acesta intelege concret cum il va ajuta sistemul ERP. De aceea, este extrem de important ca exemplificarile realizate de consultantii SeniorERP sa fie facute pe datele clientului. Pentru ca acest lucru sa poata fi realizat, clientul trebuie sa pregateasca din timp toate fisierele cu datele care urmeaza sa fie importate in sistemul ERP: articole, parteneri, solduri, mijloace fixe, politici comerciale si nu numai. Astfel, in momentul demararii procesului de implementare, in sistem vor fi datele clientului, in locul unei baze de date de test. Sesiunile de instruire vor fi realizate cu informatii care le sunt familiare utilizatorilor, iar ei vor putea asimila si intelege mai bine fluxurile si modalitatile de lucru.

Analiza proceselor de afaceri

Realizarea planului de proiect

Echipa de consultanti SeniorERP realizeaza planul de proiect in stransa colaborare cu beneficiarul proiectului. Acesta va include toate detaliile stabilite alaturi de client, referitoare la resursele necesare, activitatile care se vor realiza si timpul aferent desfasurarii.

Aprobarea protocolului de implementare

Este un document oficial care defineste conditiile in care se va desfasura implementarea, obligatiile si responsabilitatile partilor implicate, astfel incat obiectivele sa poata fi atinse.

Kick-off meeting

Este o intalnire finala la care participa toate persoanele implicate in proiect, atat din partea clientului, cat si din partea Senior Software. In cadrul acestei discutii sunt stabilite ultimele detalii necesare pentru demararea implementarii.

Citeste mai multe despre proiectele noastre de succes!

Detalii

Companii care au ales sa automatizeze activitatea cu SeniorERP: