Cat de importanta este utilizarea celor mai noi tehnologii in gestiunea afacerii?

Interviu cu domnul Silviu Toma, Director General Phoenix Contact Romania

Intuitivitatea solutiei SeniorERP, acoperirea activitatilor curente precum si referintele pozitive primite de la utilizatori, au stat la baza deciziei de a alege aceasta solutie.
Silviu Toma

Silviu Toma

Director General Phoenix Contact Romania
Cat de importanta este utilizarea celor mai noi tehnologii in gestiunea afacerii?

Phoenix Contact Romania a fost infiintata in primavara anului 2005 ca o filiala detinuta 100% de compania Phoenix Contact GmbH & Co din Blomberg, Germania. Cu o prezenta pe piata de 80 de ani, Phoenix Contact este lider in domeniul productiei de componente pentru conexiuni electrice si pentru tehnologia automatizarilor industriale. La nivel global, compania are astazi 12.800 de angajati, 50 de filiale proprii, 30 de parteneri si o cifra de afaceri de peste 1.6 mld EUR.

In 2009, dupa studierea mai multor oferte locale si internationale, Phoenix Contact Romania a ales sistemul ERP oferit de Senior Software datorita intuitivitatii fluxurilor operationale, a compatibilitatii cu business-ul de distributie si referintelor clientilor. SeniorERP inlocuia la momentul respectiv o aplicatie care bloca fluxurile de lucru si afecta grav productivitatea companiei.

Ultimul interviu pe care ni l-ati oferit a fost in 2010. Care a fost evolutia companiei de atunci si pana in prezent?

Silviu Toma: In ultimii 3 ani cifra de afaceri s-a dublat (in 2013, cifra de afaceri Phoenix Contact Romania a fost de aproximativ 6 mil. EUR). Portofoliul de clienti a evoluat cam in acelasi ritm. Am reusit sa ne dezvoltam datorita unei mai bune organizari in activitatile de vanzari, suport clienti si logistica. Cresterea eficientei ne-a permis alocarea de resurse suplimentare in zonele direct productive. Influenta SeniorERP in cresterea performantei Phoenix Contact Romania este indiscutabila.

Relatia cu clientul s-a imbunatatit dramatic, am eliminat din verigile intermediare. In ceea ce priveste rentabilitatea unui ERP, nu pot sa spun decat ca volumul de vanzari directe a crescut considerabil, la fel si profitabilitatea.

Ce obiective ati urmarit din 2010 si pana in prezent si ce rol au avut sistemele Senior Software in atingerea lor?

Silviu Toma: Cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor si aprofundarea relatiilor comerciale existente au fost si sunt doua dintre obiectivele fundamentale in vederea dezvoltarii companiei. SeniorERP a avut un rol extrem de important in cadrul proceselor de organizare interna, planificare si control, ceea ce ne-a permis dezvoltarea, dar si asigurarea securitatii tranzactiilor.

SeniorERP
Ce importanta are SeniorERP in prezent pentru compania dumneavoastra?

Silviu Toma: Specificul activitatii noastre, import si distributie de articole electrice si electronice pentru industrie, presupune, pe langa servicii de logistica, o gestionare rapida a solicitarilor clientilor nostri. Atunci cand portofoliul de produse este de peste 70.000 de articole diferite, orice activitate dintre cele mentionate devine o adevarata provocare. Aici am gasit un suport foarte potrivit in SeniorERP pentru ca este un instrument flexibil, sigur in functionare si cu o interfata simpla si intuitiva pentru utilizator. Mai mult decat atat, echipa de suport ne ajuta in permanenta sa ajustam sistemul conform schimbarilor survenite in zona de operational. Evolutia continua a nevoilor noastre a fost pe deplin sustinuta de flexibilitatea si operativitatea echipei Senior Software.

Puteti mentiona cateva beneficii pe care le-ati obtinut din 2010 pana in prezent?

Silviu Toma: De la implementarea SeniorERP pozitia pe piata si complexitatea serviciilor oferite s-au schimbat constant. Pot spune ca astazi, customizarile aduse pe parcurs au facut din SeniorERP un sistem mult mai complex, perfect adaptat nevoilor noastre. Astfel, a crescut exponential eficienta si in acelasi timp siguranta si controlul tranzactiilor, in conformitate cu standardele corporatiei din care facem parte. Fara aceste imbunatatiri este foarte clar ca nu am fi reusit toate performantele actuale. Desi sistemul a crescut permanent in complexitate functionala, paradoxal, din punct de vedere al utilizarii, lucrurile au devenit mai simple. Customizarea a permis o mai buna optimizare a timpilor de operare, a fluxurilor de activitati si in final un volum mai mare de tranzactii. In plus, putem lucra cu depozite multiple, putem gestiona stocuri in custodie, toate acestea in deplina siguranta si intr-un mod intuitiv, simplu de utilizat.

SeniorERP
SeniorERP
Stim ca in cadrul companiei-mama este utilizat un alt software, iar comunicarea intre SeniorERP si acesta se realizeaza prin componenta EDI. Cum functioneaza aceasta comunicare si ce beneficii resimtiti?

Silviu Toma: Comunicarea cu sistemul utilizat de compania mama se face pe baza unor protocoale standard de comunicatie electronica (Electronic Data Interchange). Echipa Senior Software a rezolvat, din punct de vedere tehnic, toate aceste cerinte foarte specifice, SeniorERP fiind integrat cu succes la nivelul corporatiei.

Ce indicatori urmariti cu ajutorul solutiei SeniorVisualBI si cum va ajuta in activitatea de zi cu zi?

Silviu Toma: Este un sistem de analiza foarte puternic. Ofera o perspectiva larga de optiuni atat in zona de analiza a veniturilor si profitabilitatii, cat si pentru analize de cost, financiare etc. Prelucrarile complicate de fisiere Excel, necesare pentru a obtine rapoarte relevante si specifice, sunt rezolvate aproape instant cu SeniorVisualBI. Este instrumentul ideal de raportare si analiza, esential in fundamentarea unor decizii operative corecte si rapide. Toti angajatii care au in fisa postului activitati de analiza si control pe unele zone de operational, folosesc sistemul BI. Mentinerea unui nivel de eficienta crescuta este motivul pentru care am introdus utilizarea acestui soft pe scara larga in firma.

Trecerea SeniorERP catre o versiune superioara s-a facut intr-o perioada scurta de timp, impactul asupra activitatilor curente fiind aproape insesizabil.
Silviu Toma
Director General Phoenix Contact Romania
Cum a evoluat colaborarea cu Senior Software in cei 5 ani de parteneriat?

Silviu Toma: In cei 5 ani de colaborare cu Senior Software, putem mentiona o crestere in performanta globala atat a produsului SeniorERP cat si a echipei de suport. SeniorERP a evoluat constant ca tehnologie, motiv pentru care am decis in acesti 5 ani 2 procese de upgrade de versiune. Avem certitudinea ca atat echipa care gestioneaza dezvoltarea cat si cea care gestioneaza suportul aplicatiei au evoluat permanent, au tinut pasul cu noile tehnologii si si-au confirmat statutul de furnizor de incredere intr-o piata foarte competitiva si sensibila. Este un parteneriat pozitiv si avem incredere ca va fi la fel si mai departe.

Trecerea SeniorERP catre o versiune superioara s-a facut intr-o perioada scurta de timp, impactul asupra activitatilor curente fiind aproape insesizabil.

Silviu Toma, Phoenix Contact

Alte interviuri