Blog

Acasa10 avantaje ale unei solutii ERP care imbunatatesc performanta afacerii

10 avantaje ale unei solutii ERP care imbunatatesc performanta afacerii

PUBLICAT PE 30 SEPTEMBRIE, 2021

O aplicatie ERP – de planificare a resurselor pentru intreprinderi – poate fi adaptata tuturor tipurilor de business si contribuie semnificativ la cresterea veniturilor companiei.

Sistemele informatice ERP sunt alcatuite din module integrate si gestioneaza diferite aspecte ale procesului de afaceri, permitand unei organizatii sa colecteze, sa stocheze, sa gestioneze si sa interpreteze date din multiple activitati comerciale.

Principala caracteristica a unei solutii ERP este capacitatea de a automatiza procesele din companie si de a furniza rapoarte revelante, intr-un timp foarte scurt. Un ERP reuneste toate informatiile intr-o baza de date comuna, care poate fi accesata simultan de catre toate departamentele companiei.

Un soft ERP este esential pentru managementul activitatii companiilor de toate dimensiunile si din toate industriile, oferind o serie de avantaje care contribuie semnificativ la imbunatatirea performantei afacerii, dupa cum urmeaza:

1. Productivitate crescuta

ERP reduce sarcinile zilnice manuale si repetitive, cum ar fi operarea documentelor, generarea de rapoarte si monitorizarea stocurilor, care pot ocupa timp pretios si pot inregistra adesea erori.

Cu o solutie ERP potrivita astfel de sarcini sunt automatizate, ceea ce ofera mai mult timp si suport personalului implicat, asigurand totodata acuratetea datelor.

2. Rapoarte contabile si financiare in timp real

O solutie integrata ERP preia si inregistreaza datele financiare, le valideaza si le prelucreaza, iar ulterior le transfera sau le exporta sub forma de rapoarte, declaratii financiar-contabile si nu numai. Astfel, echipa de management obtine control deplin si o imagine de ansamblu asupra aspectelor financiare ale companiei.

3. Flexibilitate de lucru

Softul ERP permite conectarea datelor din surse diferite intr-o singura platforma simplificata, oferind un sistem unic integrat si flexibil pentru toate departamentele companiei.

O solutie ERP moderna gestioneaza activitatile zilnice de business, cum ar fi contabilitatea, achizitiile, managementul proiectelor, lantul de productie si altele.

Ce beneficii obtin afacerile care utilizeaza sisteme de tip ERP?

STUDIU DE CAZ – Producatorul brandului “vitamin aqua” isi gestioneaza operatiunile cu sistemele Senior Software

“Cu SeniorERP reusim sa urmarim intreg fluxul de activitati si procese, de la aprovizionare materii prime si pana la vanzare.” – Ruxandra Alexianu, CEO Merlin’s Beverages

Citeste studiul de caz!

4. Management eficient al relatiilor cu clientii

ERP gestioneaza si impartaseste informatiile despre clienti intre departamente si ofera functii de colectare si onorare a comenzilor, pentru a se asigura ca nevoile acestora sunt satisfacute.

Aceste functionalitati cheie sustin personalul de vanzari si marketing si raspund nevoilor de gestionare a contactelor, clientilor potentiali, oportunitatilor, ofertelor si comenzilor.

5. Costuri reduse

Oferind acces in timp real la date despre operatiunile companiei, softul ERP permite factorilor de decizie sa planifice mai bine strategia, sa ia decizii bazate pe date exacte, pentru un viitor mai profitabil.

De asemenea, o aplicatie ERP este extrem de valoroasa atunci cand vine vorba de reducerea numarului de task-uri repetitive si, prin urmare, a erorilor. Automatizarea permite trimiterea datelor dintr-o parte a organizatiei in alta, fara erori care ar putea afecta costurile de business.

6. Monitorizarea stocurilor si acuratetea datelor

Pentru companiile in crestere, o provocare majora vine odata cu nevoia de urmarire si monitorizare a stocurilor. De la utilizarea codurilor de bare la numerele de serie / lot si scanarea cu ajutorul tehnologiei RFID, solutiile ERP tin evidenta stocurilor in fiecare etapa a lantului de aprovizionare. Acest lucru permite evidenta corecta a locatiei produselor, inclusiv urmarirea si gestionarea articolelor din diferite depozite precum si a celor care sunt pe rafturi, disponibile pentru consumatori.

10 avantaje ale unei solutii ERP care imbunatatesc performanta afacerii

7. Instrumente de audit

Datorita instrumentelor de audit incorporate, menita sa ajute la documentarea informatiilor importante despre afaceri, aplicatia ERP simplifica generarea si trimiterea rapoartelor catre factorii decizionali ai companiei.

8. Analize si rapoarte precise

ERP ofera rapoarte detaliate, intuitive si relevante pentru companie, sub diferite forme precum tablouri de bord personalizabile, diagrame si alte reprezentari vizuale usor de realizat si interpretat.

9. Mobilitate

Abilitatea de a accesa informatiile relevante de oriunde, folosind un dispozitiv mobil, permite ca activitatea sa se poata desfasura indiferent de situatie. Accesul de la distanta poate fi facut prin aplicatia mobila ERP, care este parte componenta a sistemului ERP. Toate informatiile din aplicatia mobila sunt perfect sincronizate cu sistemul ERP, iar angajatii au posibilitatea sa adauge si sa editeze instant date despre clienti, facturi, incasari, stocuri si multe altele.

10. Procese de afaceri standardizate

Multe dintre solutiile ERP sunt dezvoltate in conformitate cu cele mai bune practici din industrie, iar acest lucru permite companiilor sa isi standardizeze sistemele, ceea ce sporeste si mai mult eficienta in toate departamentele. Mai mult, acest lucru permite imbunatatirea continua a modului de operare.

ERP – functionalitati cheie ale solutiei de planificare a resurselor intreprinderii

Rapoarte – pentru departamentele si factorii de decizie din cadrul companiei, prin intermediul carora informatiile sunt obtinute / transmise in timp real, iar statisticile de afaceri sunt imbunatatite;
Module integrate – datorita carora costurile de gestionare si cele operationale sunt reduse
Operatiuni optimizate – prin automatizarea, prioritizarea sarcinilor si integrarea informatiilor in aplicatia ERP;
Date unificate – elimina duplicarea datelor, reduce erorile, permite fluxul de date intre departamente si creste productivitatea afacerii;
Analize predictive – prevad evolutia indicatorilor si permit luarea unor decizii bazate pe informatii concrete;
Modul financiar-contabil – creeaza si stocheaza documente financiare precum bilanturi, chitante si declaratii fiscale, urmareste creantele si gestioneaza registrul general;
Achizitii – gestioneaza lista de furnizori autorizati, carora le sunt asociate anumite articole si automatizeaza solicitarile pentru oferta;
Controlul stocului - urmareste cantitatile si locatia articolelor, gestioneaza costul stocurilor detectand surplus de stoc sau lipsa acestuia, analizeaza vanzarile anterioare si previzioneaza stocul optim;
Management comenzi - urmareste comenzile de marfuri / produse, de la receptie pana la livrare;
Relatii clienti - stocheaza toate informatiile despre clienti si potentiali clienti, inclusiv istoricul comunicarilor si al achizitiilor, gestionand eficient oportunitatile de vanzari;
Automatizare marketing - permite segmentarea clientilor in baza istoricului achizitiilor (produse, data, frecventa), astfel incat pot fi trimise campanii relevante / de interes pentru fiecare client / grup de clienti in parte.

ERP – Enterprise Resource Planning – modulele solutiei includ:

Picking – odata confirmate comenzile in ERP, angajatul responsabil cu pregatirea acestora poate incepe sa colecteze marfa din depozit, scanand codurile de bare;
Administrare comenzi – sunt procesate si transmise departamentului de relatii cu clientii pentru pregatirea produselor spre livrare si pentru emiterea facturii pentru comanda respectiva;
Livrarea coletelor – livrarile sunt planificate si urmarite zilnic, pentru fiecare livrare avand acces la informatii despre destinatar, greutate colet, traseu si altele;
Retur – produsele returnate de catre clienti sunt asociate automat documentelor de vanzare din care provin;
Actualizare inventar – in momentul vanzarii unui articol acesta este scazut automat din stoc si inventarul este actualizat in timp real.