Blog
7 avantaje competitive ale unei aplicatii ERP mobile
PUBLICAT PE 29 IULIE, 2021
Ce este un sistem ERP?
ERP este un sistem software utilizat de companii in gestionarea resurselor si integrarea informatiilor importante ale afacerii lor. Un soft ERP (acronim pentru termenul englezesc “Enterprise Resource Planning”) cuprinde fiecare aspect al operatiunilor unei afaceri si urmareste eficientizarea proceselor, prin automatizarea activitatilor de business.
Odata cu accelerarea mobilitatii, companiile au descoperit ca este nevoie de mai multa flexibilitate in desfasurarea operatiunilor. Clientii, angajatii si furnizorii sunt, daca nu toti, majoritatea, utilizatori de dispozitive mobile, deci este important ca afacerile sa tina pasul cu nevoile si preferintele lor si sa urmareasca imbunatatirea continua a acestui segment digital.
Astfel, pentru a satisface aceasta cerere in crestere, au aparut aplicatiile mobile ERP ce au ca scop gestionarea proceselor si operatiunilor de oriunde, oricand si de pe orice dispozitiv mobil.
Ce este o aplicatie mobila ERP?
Aplicatia mobila ERP este o parte componenta a sistemului software ERP si este configurata astfel incat sa ofere managerilor si angajatilor acces la informatii in timp real, de oriunde s-ar afla.
Aplicatiile mobile ERP au o interfata prietenoasa si intuitiva, contribuind astfel la cresterea productivitatii oamenilor si a performantei afacerii. Persoanele care isi desfasoara activitatea in afara birourilor, la sediul clientilor sau in depozite au acces la toate informatiile si functionalitatile necesare pentru a-si duce la indeplinire sarcinile cat mai rapid.
In plus, datele din aplicatia mobila sunt perfect sincronizate cu sistemul ERP, iar informatiile pot fi accesate si urmarite de catre tot personalul implicat in administrare si coordonare, receptie, vanzari, promovare s.a.
Aplicatia ERP mobile – 7 avantaje pentru afaceri
Flexibilitate de lucru - datorita accesului in timp real, de oriunde si oricand, la sistemul ERP
Performanta crescuta - pentru ca sprijina atingerea obiectivelor de afaceri intr-un timp mai scurt
Eficienta sporita - a personalului - datorita interfetei intuitive si usor de utilizat
Viteza de procesare a documentelor - deoarece acestea ajung direct in ERP
Calitate imbunatatita a serviciilor - prin accelerarea timpul de raspuns in activitatile desfasurate pe teren
Simplificarea intregului proces de vanzare - prin intermediul fluxurilor de lucru predefinite
Vizibilitate asupra activitatilor - din mai multe zone de operare
1. Flexibilitate de lucru
Aplicatia mobila de tip ERP faciliteaza inregistrarea datelor relevante cu precizie, oriunde, oricand si intr-un timp scurt. Datele sunt stocate si organizate intr-un sistem unic ERP, evitandu-se astfel procedurile complexe, consumatoare de resurse si predispuse erorilor.
2. Performanta crescuta
Un sistem ERP mobil automatizeaza multe sarcini, imbunatateste acuratetea si elimina redundanta. In plus, prin accesul la distanta in aplicatie si posibilitatea de a interveni in timp real asupra informatiilor, oamenii au mai mult timp la dispozitie sa isi canalizeze atentia pe sarcinile ce necesita mai multa concentrare si creativitate.
3. Eficienta
Aplicatia mobila ERP contribuie semnificativ la utilizarea eficienta a timpului, oferind angajatilor de pe teren acces usor si rapid la toate informatiile necesare in desfasurarea activitatii.
In plus, timpul de aprobare este scurtat, ceea ce constituie un beneficiu major pentru personalul din conducere, datorita accesului complet prin intermediul dispozitivelor mobile.
4. Viteza de procesare
Un ERP mobil diminueaza considerabil timpii de procesare a marfurilor, a comenzilor si creste timpul dedicat clientului. De asemenea, ofera acuratete si viteza de transmitere a informatiilor documentate, acestea ajungand, in timp real, direct in sistemul ERP. Datorita vitezei de procesare a informatiilor, aplicatia ofera companiilor avantajul de a lua decizii rapide in situatiile neprevazute.
5. Calitate imbunatatita a serviciilor
Mobilitatea aplicatiei ERP permite angajatilor sa inregistreze date despre clienti la fata locului, facand intalnirile si discutiile cu acestia mai eficiente. De asemenea, informatiile furnizate de catre agent pot fi personalizate in functie de nevoile si istoricul unic al fiecarui client.
Prin aplicatia mobila ERP se obtine acces instantaneu la informatii relevante, indiferent de locatie. Astfel, solutionarea cerintelor de la clienti se face rapid si mai usor, scurtand timpii de asteptare.
Cum decurge optimizarea proceselor de vanzari in companiile care folosesc ERP mobil?
VIDEO – Retailerul Viamso a obtinut o crestere de 80% a timpului dedicat clientului la raft
“Timpii sunt mult mai scurti legat de procesarea marfii, a comenzilor spre clientul final si acest lucru ne ajuta sa ne relocam resursele spre ceea ce conteaza cu adevarat: clientul final” – Alin Moldovan, Manager Dezvoltare Viamso
6. Simplificarea procesului de vanzare
ERP-ul mobil constituie un instrument vital pentru un agent de vanzari. Ajuns in locatia unui client, acesta are acces instantaneu la orice informatie necesara in demararea si incheierea procedurii de vanzare.
Cu acces imediat la preturile si disponibilitatea articolelor, agentul inregistreaza comenzile direct de pe dispozitivul mobil. Comanda este transmisa in timp real in sistemul ERP, iar responsabilul de depozit poate pregati marfa pentru livrare.
Timpul alocat clientului creste considerabil, de la 50% la aproximativ 90%, cu potential de crestere de pana la 100%, datorita faptului ca listele de preturi, specificatiile produselor si stocurile pot fi accesate direct din showroom, fara deplasari inutile sau timpi de asteptare.
7. Vizibilitate asupra activitatilor
Urmarirea activitatilor poate fi facuta din mai multe zone de operare deoarece aplicatia mobila ERP ofera vizibilitate si control sporit asupra afacerii. Daca se impune monitorizarea operatiunilor comerciale din locatii diferite, acest lucru se face usor de pe orice dispozitiv cu Android si acces la internet.
Management eficient, direct de pe dispozitivul mobil
Managerul de proiect poate aloca taskuri angajatilor, asigurandu-se astfel ca obiectivele si prioritatile sunt indeplinite. Sarcinile sunt atribuite cu usurinta de pe dispozitive mobile, preluate de lucratori si realizate pe teren.
Cu acces facil la rapoarte, datele sunt filtrate dupa criteriile selectate, iar informatiile de interes sunt vizualizate rapid. Situatiile cu privire la documentele financiare (balanta contabila, jurnal de vanzari, fisa de cont etc.) sunt gestionate direct de pe telefonul mobil sau tableta.
Timpii de aprobare, care pot dura pana la cateva zile, sunt scurtati, reprezentand un avantaj important pentru directori si manageri, iar situatiile neprevazute sunt rezolvate de oriunde.
Functionalitati de SFA, CRM si WMS, accesibile din aplicatia ERP pentru mobil
Unele aplicatii mobile de tip ERP includ o gama mai larga de functionalitati pentru a acoperi toate zonele de business. Spre exemplu, exista ERP-uri mobile cu ajutorul carora poti gestiona intregul proces de vanzare, de la preluarea comenzilor de clienti pana la incasarea creantelor, oferind functionalitati precum: