ERP contabilitate din Romania. Beneficii si functionalitati program ERP pentru contabilitate
ERP Romania
Beneficiile SeniorERP pentru Contabilitate:
ERP Contabilitate: Plan contabil
In programul de contabilitate SeniorERP planul de conturi respecta intocmai legislatia in vigoare si este prezentat intr-o forma extrem de intuitiva. Datorita unei abordari eficiente a structurii inregistrarilor contabile generate, nu este necesara crearea unui numar mare de conturi analitice.
Astfel, planul de conturi este pastrat intr-o structura accesibila in softul ERP, fara a afecta posibilitatile de detaliere a situatiilor contabile pe sumele componente si pe sursele de provenienta.
ERP Contabilitate: Formule contabile
In SeniorERP se pot defini cu usurinta formule contabile, care ulterior sunt asociate documentelor sau operatiunilor realizate in softul de contabilitate ERP.
Cu ajutorul acestora, notele contabile vor fi generate automat, corect si cu minim de interventie din partea utilizatorului. In plus, modificarile in note contabile se pot realiza ori de cate ori este necesar, in baza drepturilor de acces stabilite de catre administratorul de sistem.
ERP Contabilitate: Note contabile diverse
In urma implementarii sistemului software ERP pentru contabilitate, un procent considerabil din totalul inregistrarilor contabile este generat automat, conform configurarilor dorite.
In cazuri exceptionale, este necesara operarea de note contabile corectoare sau, in cazul in care nu au fost achizitionate toate componentele aplicatiei ERP, introducerea manuala a notelor specifice.
Chiar si introducerea acestor note contabile diverse se poate efectua conform unor machete usor de predefinit, astfel incat sa nu fie necesara decat completarea sumelor.
ERP Contabilitate – Note contabile
Desi notele contabile se genereaza automat in momentul operarii unui document in programul de contabilitate ERP, daca ulterior generarii s-au modificat parametrii specifici, apare necesitatea regenerarii colective a notelor contabile aferente operatiunilor afectate.
De asemenea, tot de aici se pot valida sau invalida global documente, cu posibilitatea de selectie a tipurilor de operatiuni si a perioadei dorite.
Program ERP Contabilitate – Inchideri de Venituri si Cheltuieli Neexigibile
Spre exemplu, in cazul vanzarii de abonamente in avans, in fiecare luna, o parte din aceste venituri si TVA-ul neexigibil aferent devin efective, respectiv exigibile. Multumita acestei functionalitati din softul ERP de contabilitate, exista posibilitatea de a decide care venituri sau cheltuieli devin efective in luna selectata si de a regulariza TVA-ul corespunzator, astfel de proceduri putand fi realizate automat sau manual.
Este foarte important faptul ca in cazul aparitiei unei modificari legislative, daca se regenereaza notele contabile anterioare modificarii, acestea vor respecta setarile valabile la data respectiva, modificarile aduse devenind active doar in momentul dorit.
ERP Contabilitate: Cauze pe documente
Exista situatii in care un document primar (ex: bon de consum, inventar) poate genera note contabile diferite in functie de contextul in care a fost emis (ex: bon de consum de protocol, depreciere, compunere etc.).
Motorul de generare a inregistrarilor contabile existent in softul de contabilitate SeniorERP asigura un mod foarte simplu de asociere a unei note contabile cu un document, in functie de cauzele (care pot fi definite dupa caz) selectabile care au condus la emiterea respectivului document. Neselectarea unei cauze specifice conduce la generarea notei contabile implicite asociate documentului.
ERP Contabilitate: Operatiuni conturi
Aceste operatiuni acopera in principal activitatile specifice inchiderii contabile a unei luni operationale. Spre exemplu: inchidere TVA, inchidere Venituri si Cheltuieli etc. Este recomandat ca aceste actiuni sa se efectueze dupa ce in prealabil s-au rulat verificarile automate de sfarsit de luna.
Daca, de exemplu, s-a rulat o inchidere de venituri si cheltuieli si s-a constatat neoperarea unei inregistrari, operatiunea poate fi reluata dupa introducerea respectivului document. De asemenea, dupa ce aceste operatiuni au fost efectuate si verificate, este recomandata inchiderea exercitiului (lunii), pentru a avea garantia ca nu se mai poate interveni asupra datelor.
ERP Contabilitate: Exercitii Financiare
Procesul de inchidere contabila a unei luni operationale implica verificari extensive de catre departamentul contabil. In cursul implementarilor am identificat diferite tipuri de astfel de verificari si le-am automatizat. Verificarile in cauza, impreuna cu posibilitatea de a crea, valida, inchide sau redeschide o luna operationala, fac obiectul acestei functionalitati.
Sistemul ERP de contabilitate face posibila operarea exercitiilor financiare atat in luna anterioara, cat si pentru mai multe luni simultan, singura conditie fiind ca acestea sa nu fie inchise.
Sistem ERP pentru Contabilitate – TVA
In SeniorERP se poate realiza configurarea facila a tuturor cotelor de TVA aferente bunurilor si serviciilor comercializate de un operator economic.
Sistemul contabil sustine inclusiv scenariul TVA la incasare si permite inchiderea in timp util a conturilor de TVA, fie ca vorbim de inchiderile lunare sau de cele trimestriale.
ERP Contabilitate – Documente asociate
Softul de contabilitate SeniorERP ofera posibilitatea vizualizarii repartizarilor precedente si ulterioare pentru majoritatea documentelor finalizate din sistem: comenzi, avize, facturi etc.
Acestea pot fi vizualizate si accesate din forma Elemente asociate, disponibila la apasarea butonului cu aceeasi denumire de pe documentul in cauza.