Avantajele unui software ERP in cadrul companiei Immergas
Interviu cu dl. Mario Dan Nita, General Manager Immergas Romania
Immergas Romania este reprezentanta celui mai mare producator de centrale termice din Italia. Au un segment de piata bine definit: centrale de apartament si avem in portofoliu undeva la 60 de modele si 4000 de articole, incluzand piesele de schimb.
In momentul intrarii pe piata din Romania s-au pozitionat pe locul doi si, in ciuda concurentei care a crescut constant de la an la an, s-au mentinut acest loc. S-a pastrat pozitia in piata in primul rand prin mentinerea celui mai bun raport calitate-pret, rezistand astfel concurentei care a venit cu preturi incredibil de mici in incercarea disperata de a acapara cota de piata. Ca cifra de afaceri, la nivel de grup de importatori prin care lucram, au ajuns in 2007 undeva la 18 mil EUR.
Mario Dan Nita: Am utilizat aplicatia inca de la inceputul activarii noastre in Romania intrucat am dorit sa beneficiem de o crestere sigura, pe aceeasi aplicatie, pe masura diversificarii nevoilor noastre. Dat fiind ca am ales sa externalizam contabilitatea, am inceput prin includerea modulului de gestiune in activitatea noastra. In cel mai scurt timp urmeaza sa activam lucrul online cu depozitul, ca un nou pas in strategia noastra de dezvoltare in utilizarea aplicatiei. Acest lucru va aduce cu sine posibilitatea de urmarire in timp real a intrarilor si iesirilor de marfa.
Pe piata din Italia, cu o experienta de 9 ani, putem afirma de departe ca suntem numarul unu.
Mario Dan Nita, General Manager Immergas Romania
Mario Dan Nita: Nu a fost o decizie prea grea avand in vedere cate de bine mi-a fost prezentata solutia. Compania noastra mama din Italia beneficiaza de una dintre cele mai avansate tehnologic solutii de ERP si trebuia sa cautam o solutie pe masura. Am avut libertatea sa alegem o solutie locala. Piata s-a dezvoltat acum, exista tot mai multe solutii care acopera o plaja incredibil de mare de functionalitati. Insa diferenta a fost data de oamenii cu care urma sa lucrez. A contat foarte mult faptul ca am discutat atat cu un om de vanzari cat si cu directorul operational, lucru care mi-a permis sa cunosc oamenii cu care urmeaza sa lucrez. M-a surprins placut faptul ca ma puteam baza pe cunostintele lor in domeniu pentru a imi organiza afacerea si pe un raspuns prompt la nevoile mele specifice. In plus, la o prezentare de anul trecut am vazut si rapoartele (cuburile, cum le zicem noi), noi modele de raportare avansata, care se pare ca au starnit interesul administratiei centrale, intrucat se apropie foarte mult de cerintele de raportare de la headquarter-ul din Italia, fiind compatibile cu raportarile din grup.
Mario Dan Nita: Principalul beneficiu cred ca a fost dat de faptul ca am pornit de la inceput cu aceasta aplicatie. Din acest punct de vedere nu avem cum sa simtim o schimbare brusca, insa ceea ce vedem cu totii este ca aplicatia se pliaza pe obiectivele noastre de viitor. In momentul de fata nu trebuie sa fac noi investitii in alte aplicatii pentru ca cea pe care o avem ne acopera nevoile si nici sa mut datele dintr-o parte in alta. Am un instrument pe care doar trebuie sa-l exploatez.
Mario Dan Nita: Versiunea pe care am achizitionat-o initial o folosim destul de mult pe partea de statistici. Dat fiind ca avem standardul nostru intern de raportare, avem un om dedicat pe aceasta parte, care trebuie sa le traduca in romana, engleza si italiana. Pe baza acestor statistici pot urmari evolutia vanzarilor si putem vedea care sunt produse se vand mai bine. Un beneficiu important il resimtim la nivel de management al clientilor si partenerilor. Putem urmari din statistici evolutia fiecarui partener si onora in timp real comenzile de la clienti. La momentul activarii conexiunii online cu depozitul vom avea drept principal avantaj reducerea erorilor din sistem precum si timpul necesar introducerii datelor. In mod normal, cei care livreaza marfa completeaza avizele, acestea ajung la mine, mai sunt introduse in alta parte de contabilitate si undeva pe parcurs este foarte probabil sa apara erori. Integrarea activitatii de la depozit imi va permite o urmarire mult mai buna a celor de acolo, precum si eliminarea erorilor umane.
Mario Dan Nita: Implementarea unui ERP se traduce in primul rand printr-o economie de timp prin automatizarea activitatilor si introducerea singulara a datelor. ERP-ul aduce avantaje majore prin intermediul raportarilor si statisticilor pe clientii actuali. In plus, dupa evolutia vechilor parteneri stii cum sa tratezi un partener nou. Este un fel de fine tuning.
Mario Dan Nita: Nu vad un dezavantaj al aplicatiei. Este o investitie pe care o exploatezi in timp, in functie de obiectivele de business. Pot sa afirm ca nu au existat probleme la implementare. Chiar am fost placut surprins de cei de la Senior Software prin faptul ca au dat curs oricarei cereri ulterioare, cu promptitudine. Lucrurile au mers destul de repede si modul de lucrul cu aplicatia a fost asimilat destul lejer.
Mario Dan Nita: In acest moment, sistemele de ERP din Romania satisfac cam toate cerintele de baza ale unei companii de import si distributie. Ceea ce le diferentiaza este furnizorul solutiei. Fiecare companie are cerinte particulare si trebuie in primul rand sa vezi cat de dispus este furnizorul sa raspunda la ele. De asemenea, e important si cata experienta are echipa de implementare, particularizata la business-ul tau. Daca au multe implementari in import si distributie, de exemplu, cu siguranta ca stiu sa iti arate diverse lucruri pe care s-ar putea sa nu le faci bine, ori ai putea sa le faci mult mai bine. Este foarte importanta calitatea de consultant de business a imlementatorului. Pe scurt, factorii decisivi intr-o astfel de achizitie cred ca ar trebuie sa tina de capacitatile profesionale si raportul interuman cu furnizorul.