Cum au contribuit sistemele Senior Software la succesul afacerii distribuitorului Vet Diagnostic
Interviu cu Andrei Vernica, Actionar Vet Diagnostic – distribuitor de produse si echipamente medicale pentru uz veterinar
Vet Diagnostic, distribuitor de produse si echipamente medicale veterinare, si-a optimizat procesele de lucru cu solutiile SeniorERP – soft ERP pentru managementul resurselor, SeniorSFA – soft SFA pentru agentii de vanzari, SeniorVisualBI – soft BI pentru analiza datelor si SeniorB2B – portal B2B pentru vanzari business to business. Andrei Vernica, Actionar Vet Diagnostic, a oferit mai multe detalii legate de beneficiile obtinute in urma parteneriatului cu Senior Software.
TOP PROVOCARI INAINTE DE UTILIZAREA SISTEMELOR SENIOR SOFTWARE
Cum se desfasura activitatea in companie si care au fost provocarile ce au determinat cautarea unor solutii software pentru managementul afacerii?
Lipsa accesului la informatii in timp real
Aveam nevoie de un pachet de sisteme integrate, care sa comunice perfect unul cu celalalt si sa transmita in timp real orice informatie, fie ca vorbim despre date privind creantele, date legate de activitatile din teren sau orice altceva.
Consum mare de timp si resurse
Inainte, noi lucram cu o solutie de contabilitate si gestiune de baza, simpla, insa nevoile noastre au devenit mult mai mari decat capacitatile programului respectiv.
Cu metoda clasica de lucru, noi consumam foarte mult timp si resurse in activitatile de zi cu zi. Nevoia de a elimina piedicile in dezvoltarea afacerii, de a reduce considerabil timpul de lucru si de a avea acces rapid la informatii si rapoarte ce pot fi customizate dupa necesitatile noastre, ne-au determinat sa investim in solutii software mai performante.
Programul utilizat anterior era limitat
Programul pe care il utilizam anterior era limitat. De exemplu, vanzand medicamente, o obligatie legislativa este ca pe factura sa fie trecut, dupa numele medicamentului, lotul si data de expirare. Atunci cand utilizam vechiul program, fiecare lot nou intrat in sistem reprezenta, de fapt, un articol nou. Acest lucru insemna ca, de exemplu, pentru penicilina trebuia sa cream 30 de articole. Pentru fiecare lot nou trebuia creata inca o pozitie noua.
Metoda de lucru complicata si costisitoare
Inainte, metoda de lucru era foarte complicata si mai costisitoare ca timp. Aveam dificultati in preluarea si procesarea comenzilor. De exemplu, agentul de pe teren lua comanda in cabinet, suna la birou sa o dicteze, dupa care cineva de la birou se apuca sa faca factura, iar ulterior transmitea factura mai departe catre depozit. Astfel ca, pana sa utilizam solutiile de la Senior Software, timpul alocat de la primirea unei comenzi de catre un agent si pana la transformarea acesteia intr-un pachet, era chiar si de 50 de minute.
Imposibilitatea de a urmari evolutia stocurilor si a vanzarilor
De asemenea, aveam dificultati si pe partea de management, in a accesa in timp real date, cifre de vanzari, in a urmari evolutia stocurilor, informatii care ar fi trebuit sa se regaseasca rapid in raportari. Inainte de implementarea sistemelor Senior Software, rapoartele ajungeau mult mai greu si nu contineau de fiecare data informatiile pe care le doream. In multe cazuri, trebuia sa intocmim noi rapoartele printr-un proces mult mai greu, trebuia sa facem 2-3 rapoarte diferite, sa le unim, ca sa obtinem un raport mare si cuprinzator.
BI - BENEFICII OBTINUTE CU SISTEMUL PENTRU ANALIZA DATELOR
Cum contribuie sistemul SeniorVisualBI la imbunatatirea deciziilor si strategiilor de business si ce tipuri de rapoarte si analize reusiti sa realizati?
Identificarea si sustinerea celor mai avantajoase parteneriate
Principalii indicatori pe care ii urmarim noi sunt: numarul de unitati vandute dintr-un anumit produs si ponderea acelui produs in portofoliul de producator. Ca si organizare interna, noi ne urmarim vanzarea grupandu-ne produsele pe producatori.
Ne concentram pe producator, pe ceea ce ne ofera acesta, pe categoria de produse, chiar daca este o categorie ampla. De exemplu, pentru antibiotice noi avem doar doi furnizori principali si, atunci cand facem rapoarte, ne uitam la cifrele oferite de sistem pentru fiecare dintre ei. Toate cifrele si toate rapoartele pe care le facem sunt orientate pe producator, pentru ca, pentru fiecare in parte, exista un contract de colaborare bazat pe cantitati, pe volume, care pot fi urmarite pe baza activitatilor desfasurate. Daca au fost atinse obiectivele, daca am atins targetul sau nu, cat la suta din planul pe care trebuia sa il facem anul acesta a fost realizat si multe altele.
Pe scurt, rapoartele din BI ne ajuta sa identificam cele mai avantajoase parteneriate si, totodata, sa le sustinem.
Acces la rapoarte personalizate pe necesitatile companiei
Sistemul BI de la Senior Software ne ajuta foarte mult in realizarea rapoartelor de vanzari. Rapoartele de vanzari sunt customizate pe agenti, pe regiune, pe producatori, pe mai multe criterii in acelasi timp si este mult mai usor. Acum, doar prin cateva click-uri poti sa faci comparatie lunara, si nu numai, a indicatorilor pentru vanzari (KPI). Faptul ca din doua click-uri ai vazut doua intervale de timp diferite si te ajuta sa iti faci o idee despre ce s-a intamplat, daca lucrurile merg in directia buna sau unde trebuie sa intervii, reprezinta un mare avantaj si o economie semnificativa de timp.
Cat de importanta vi se pare utilizarea unor astfel de sisteme integrate, care comunica intre ele, in industria in care activati?
Atunci cand ai solutii care nu functioneaza, care nu sunt conectate si care nu relationeaza eficient, apar intarzieri. Atunci cand lucrurile sunt bine puse la punct, si rezultatele sunt pe masura, iar informatiile circula dintr-o aplicatie in alta rapid, te ajuta mult in cadrul fluxului de lucru. Insa, cand ceva scartaie in transmiterea informatiilor de la o aplicatie la alta, e ca si cum ti-ai pune singur bete in roate.
Cum a decurs implementarea si colaborarea, de pana acum, cu echipa Senior Software?
Cu solutia ERP de la Senior Software, dar si cu celelalte sisteme integrate de la Senior Software, e ca si cand am trecut de la un vehicul pe 2 roti la unul pe 4 roti, mult mai performant, cu multe aspecte noi de invatat, dar cu beneficii foarte mari. Pentru mine, trecerea de la vechiul program la modul actual de lucru a fost un salt major si a presupus un efort mai mare din partea mea pentru ca nu am plecat de la un sistem ERP la un alt ERP, ci am pornit de la zero. In acelasi timp, observand beneficiile de la o zi la alta si descoperind constant lucruri noi, crestea si mai mult dorinta de a exersa si experimenta ce alte imbunatatiri putem realiza cu noua solutie.
EVOLUTIA BUSINESSULUI IN URMA UTILIZARII SISTEMELOR SENIOR SOFTWARE
Cum a evoluat afacerea Vet Diagnostic de cand ati inceput sa utilizati sistemele Senior Software?
Am plecat de la o cifra de vanzari de aproximativ 2,5 milioane de euro si am ajuns la aproximativ 6 milioane de euro in 2021. Deci, din 2018, de cand folosim sistemele Senior Software, am dublat cifra de afaceri, aspect la care solutiile de automatizare au contribuit major alaturi de celelalte investitii pe care le-am realizat. Imi doresc sa subliniez inca un aspect pozitiv pe care l-a generat Senior Software in compania noastra, si anume ca a creat premizele mai multor locuri de munca, pentru ca activitatea s-a diversificat si a trebuit sa marim si echipa, ajungand de la 10 angajati in 2018 la 21 de angajati in 2022. Deci sistemele au contribuit atat la cresterea vanzarilor, cat si la furnizarea de noi locuri de munca.
Utilizarea unui sistem precum SeniorERP este ca si cand ai avea al 12-lea jucator in echipa de fotbal, pe care te poti baza.
Ce le puteti transmite celor care se gandesc sa investeasca in sisteme mai performante de digitalizare, insa au temeri legate de implicatiile acestui proces?
Cu siguranta efortul merita. Singurul lucru pe care trebuie sa il aiba in vedere este ca rabdarea reprezinta un element cheie in procesul de invatare, dar, cu siguranta, beneficiile obtinute vor depasi asteptarile.
La un moment dat, in functie de modul in care iti analizezi activitatea, vei trage singur concluziile si vei vedea daca a meritat sau nu. Eu sunt ferm convins ca fiecare va vedea beneficii in tot procesul acesta de implementare, invatare si dezvoltare a unei aplicatii in businessul lor.
Despre Vet Diagnostic
Vet Diagnostic este o companie romaneasca cu sediul in Bucuresti, care a intrat pe piata produselor veterinare in anul 2008, fiind specializata in importul si distributia produselor de uz veterinar. In prezent, portofoliul companiei include o gama vasta de produse destinate farmaciilor si cabinetelor veterinare, printre care se numara: aparatura, echipamente si instrumentar medical, medicamente si consumabile medicale, suplimente si vitamine, produse pentru ferme.
Despre Senior Software
Senior Software este singurul furnizor de sisteme software din Romania cu un pachet complet de solutii integrate. Fondata in 2003, compania a realizat peste 450 de implementari de succes si dispune de 6 divizii prin care implementeaza sisteme intuitive de tip ERP, BI, SCM, MES, E-commerce si Hardware. Senior Software isi desfasoara activitatea in patru locatii din Romania (Bucuresti, Constanta, Cluj, Iasi) cu o echipa formata din 160 de angajati.