Cum poti creste vanzarile cu ajutorul unui pachet complet de softuri integrate
Interviu Aspad COM – Distribuitor de produse pentru mentenanta auto si industriala
Aspad COM este importator si distribuitor de materiale si accesorii pentru mentenanta auto si industriala. Compania are un depozit central in Bucuresti si dispune de 4 canale de vanzare – online, retail, industrial, automotive.
Prin aceasta suita de solutii software, conducerea companiei estimeaza o crestere a vanzarilor de aproximativ 20% dupa 12 luni de utilizare a sistemelor Senior Software.
Aspad COM a ales pachetul complet de sisteme integrate de la Senior Software format din:
Mai multe amanunte despre motivele care au stat la baza acestei investitii, despre schimbarile prin care trece compania si asteptarile echipei in urma implementarii sistemelor Senior Software, ne-a relatat Cristina Lopata, Director General Aspad COM.
Cum a evoluat businessul de la infiintare si pana in prezent? Ce impact va asteptati sa aiba asupra companiei automatizarea fluxurilor de lucru? Cristina Lopata: Am inceput activitatea in anul 2000, ca distribuitor de consumabile pentru piata auto, iar mai tarziu am intrat si pe zona de retail: hypermarketuri, benzinarii. Prin 2010 am deschis un magazin online si in prezent avem distributie la nivel national si o echipa de agenti care acopera toata zonele tarii.
In 2020, avand in vedere si contexul pandemic, am inregistrat o scadere de 11% a cifrei de afaceri, insa situatia a evoluat diferit pe cele 4 canale de vanzare (online, retail, industrial, automotive). In timp ce pe online si pe industrial am avut usoare cresteri, pe retail am avut o scadere de circa 15%, iar pe automotive a fost de aproximativ 20%. Dar acum suntem pe recuperare.
Am investit in solutii software integrate pentru ca, prin automatizarea unei game mai largi de operatiuni si prin eficientizarea celor 4 canale de vanzare, la finalul unei perioade de 12 luni de utilizare a acestor sisteme, ne asteptam sa obtinem o crestere a vanzarilor de circa 20%. Bineinteles ca acest lucru inseamna ca avem asteptari legate si de cresterea productivitatii angajatilor, imbunatatirea relatiilor cu clientii si partenerii, economii de timp, viteza de lucru mai mare si multe altele.
Cristina Lopata, Director General Aspad COM
Cristina Lopata: Noi am inceput negocierile si studiul pietei de software in Romania cu un an inainte, fiind un proiect demarat in 2019 si finalizat in 2020. Prin urmare, aveam in plan de ceva timp dezvoltarea companiei si adaptarea dupa schimbarile din piata si dupa cerintele clientilor nostri.
Pandemia doar ne-a dat mai mult timp ca sa ne ocupam de aceasta situatie si sa o finalizam.
Inainte, vanzarile erau limitate atat de vechiul sistem, cat si de infrastructura de transport din Romania. Prin urmare, ne-am gandit sa rezolvam situatia acolo unde era posibil si astfel am decis sa investim in softuri performante de automatizare.
Decizia de a investi intr-un pachet de sisteme software a avut mai multe cauze determinante:
1. Acces rapid, oricand si de oriunde, la produsele companiei si la informatii detaliate si actualizate
Cristina Lopata: Mai ales pe sectorul industrie, foarte multi clienti solicita platforme online pentru a accesa produsele companiei, fapt pentru care am inclus in plan si dezvoltarea zonei de online. Acesta este trendul si trebuie sa ne conformam.
Un alt aspect, in cadrul magazinului online, nefiind integrat cu vechiul soft ERP, multe din operatiuni, precum cele de update de stocuri, de preturi si asa mai departe, se faceau manual, fiind consumatoare de timp si alte resurse.
2. Simplificarea proceselor de raportari si depunere de obligatii declarative catre stat
In fiecare luna era foarte complicat pentru Departamentul de Contabilitate sa inchida Intrastatul. Si legat de situatia ambalajelor existau dificultati pentru ca aceste procese se desfasurau prin introducerea manuala a informatiilor in tabele Excel. Efectuarea de raportari si obligatii declarative catre stat reprezentau activitati care consumau timp, deoarece procesarea datelor nu se realiza automat.
3. Eficientizarea activitatilor echipelor de vanzari si imbunatatirea strategiilor de business
Referitor la agentii de vanzari, ne doream sa le oferim o solutie mai flexibila deoarece acestia erau nevoiti sa comunice prin telefon sau e-mail cu personalul din backoffice ca sa obtina informatii referitoare la stocuri, preturi s.a.m.d. Mai departe, obtinerea unor directii cat mai clare de business presupunea posibilitatea de a realiza analize mai detaliate si intr-un timp mai scurt pe zonele de vanzari, in functie de diferite criterii.
Ne dorim sa urmarim profitabilitatea pe centre de cost, pe furnizori, pe grupe de produs si nu numai, iar prin toate aceste analize si rapoarte sa imbunatatim strategiile de business si sa reorganizam zonele de vanzari acolo unde este cazul. Reuseam si cu vechiul soft sa scoatem multe situatii interesante, insa nu in amanunt. In plus, se lucra un pic mai greu, nu se puteau realiza situatii comparative decat manual. Era foarte complicat sa urmaresti situatia pe un client sau un anumit produs dintr-o gama de produse.
Ce criterii de selectie ati avut si cum ati ales Senior Software? Cristina Lopata: : Pentru mine, achizitia de ERP inseamna tot pachetul: ERP, BI, B2B si B2C, iar cand intri intr-o colaborare cu o firma de software, o faci pe termen lung, pe minim 10 ani, fapt pentru care era necesara o cercetare amanuntita ca sa putem face o decizie informata.
Initial ne-am indreptat spre alt furnizor cu care am mai lucrat si a carui echipa ne-au ofertat prima varianta de ERP. Am observat ca softul nu era complet, nu avea functionalitati CRM, nu avea functionalitati pentru depozit si nici B2B. Asadar, am cautat un furnizor care sa ne poata livra o solutie completa, acesta a fost factorul hotarator. Prin urmare, am cercetat piata de software in detaliu si asa am ajuns sa colaboram cu Senior Software.
Unul dintre motivele pentru care am ales sa lucram cu Senior Software a tinut si de verificarea de background. Am urmarit inclusiv studiile de caz si recenziile date de cei care utilizeaza deja sistemele. M-am interesat de experienta pe piata si de discutiile de pe forumuri, cati angajati are, am strans ceva informatii in spate. Noi ne selectam si partenerii de business la fel cum ne selectam si clientii: cand incepem o colaborare cu un client, intai verificam voalitatea clientului, situatia din piata. Consider ca trebuie sa fii atent la aceste lucruri daca vrei sa ai un business sanatos pe termen lung.
Cristina Lopata: In primul rand, mai multe procese au fost automatizate si am economisit timp. Am simplificat fluxurile de lucru pentru agentii de vanzari, astfel incat acestia sa isi faca singuri comenzile, avand toate informatiile necesare la indemana – acces oricand, din teren, la date despre clienti, stocuri, preturi etc.
A fost optimizat procesul de ofertare, astfel incat pentru fiecare oportunitate inregistrata, agentii de vanzari sa poata genera una sau mai multe propuneri de oferte.
Odata ce clientul accepta o oferta, comanda poate fi generata rapid de agent pentru a se realiza livrarea acesteia.
Pe de alta parte, inchiderea Intrastatului si activitatile legate de situatia ambalajelor se desfasoara acum intr-un mod mult mai simplu, automat. Totodata, prin integrarea magazinului online cu ERP, ne asteptam ca actualizarea stocurilor si a preturilor sa se realizeze, de asemenea, in mod automat.
In BI se poate face orice si este destul de flexibil. Aici vrem sa obtinem rapoarte mai detaliate si mai rapide, cu actualizari automate, ceea ce ne poate ajuta foarte mult. E interesant mai ales faptul ca putem urmari situatia pe centre de profit, pe cheltuieli, profitabilitatea pe furnizor, pe grupe de produse, pe agenti de vanzari. In acest mod, putem eventual sa ajustam marjele de adaos, putem verifica ce zone de vanzari sunt mai putin profitabile si cum le putem reorganiza. Se pot face multe lucruri, dar inca suntem in faza in care le descoperim si noi.
Despre Aspad COM
Infiintata in anul 2000, Aspad COM este o afacere de import si distributie de produse destinate mentenantei auto si industriale. Compania are un depozit central in Bucuresti si desfasoara distributie la nivel national prin intermediul echipei de vanzari. In 2020, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 4 milioane de euro.
Despre Senior Software
Senior Software este singurul furnizor de sisteme software din Romania cu un pachet complet de solutii integrate. Fondata in 2003, compania a realizat peste 400 de implementari de succes, utilizand cele mai noi tehnologii de la Microsoft, Tableau Software, Acumatica si Mantis Informatics. Senior Software a pornit businessul cu o singura divizie, iar in prezent dispune de 6 divizii prin care implementeaza sisteme intuitive de tip ERP, BI, SCM, MES, E-commerce si Hardware. Compania isi desfasoara activitatea in patru locatii din Romania (Bucuresti, Constanta, Cluj, Iasi) cu o echipa formata din 160 de angajati.