Implementare ERP la ROCAST
Interviu cu Dl. Horatiu Vonica, Director Rocast
ROCAST este numarul unu in industria de bricolaj si echipamente ca diversitate a produselor – 43 000 de articole. In acest moment ocupa locul 1 in distributia de bricolaj si echipamente, au 3 puncte de lucru in Bucuresti, Giurgiu si Filipestii pe Padure si un depozit central propriu de 5000 m2.
Ei sunt printre putinele firme din Romania, daca nu singura, care are actualmente 43 000 de articole si 13 cataloage cu preturi. Spre deosebire de competitorii, au cataloage cu preturi clare, pe baza carora oferim diverse tipuri de discounturi, prin urmare lucram la vedere.
Horatiu Vonica: Inceputul crizei ne-a prins in top, cu maxime de vanzari lunare, cresteri de 60% si cu o dezvoltare incredibila de care se mirau si furnizorii nostri externi. Datorita inertiei firmei structura ok si logistica foarte buna la noi socul crizei a fost mai atenuat. In plus, produsele noastre se adreseaza unei game foarte largi de clienti – acum avem in jur de 6000 de clienti activi pe tot parcursul anului. S-a impus luarea unor masuri drastice, mai exact recalibrarea firmei pe vanzari, vizavi de aprovizionari, personal, cheltuieli, credite bancare. In conditiile actuale de criza generala si de cernere a firmelor pe piata interna, concurenta tot mai prezenta in toate domeniile cere nevoia de specializare si noi salturi calitative. Din acest motiv, am adoptat o serie de decizii transante prin care business-ul nostru se va diferentia. In aceste actiuni, sistemul ERP ocupa un rol important.
Horatiu Vonica: Cu ajutorul Senior Software, sistemul de distributie de produse industriale cu un depozit, 9 magazine, agenti in teritoriu cu o logistica minima se schimba. Am renuntat la magazinele proprii, am ajuns la 3 depozite si alaturi de acestea am construit o retea puternica de agenti, atat pe Bucuresti cat si pe tara. Motivele sunt simple: cresterea absurda a chiriilor, plus faptul ca un agent vinde cat un magazin. E ca si cum am avea magazine in toate judetele tarii. Nu consideram ca am dat un pas inapoi, ci am facut mai multi pasi inainte prin aceasta abordare. Agentii de vanzari sunt deja dotati cu masini, telefoane si calculatoare proprii. Insa mai nou vrem sa dotam intreaga echipa de agenti cu laptopuri si aplicatia ERP de la Senior Software, astfel incat sa poata realiza schimb de informatii online, sa vada stocuri in timp real, sa introduca comenzi. De asemenea, cu ajutorul Senior Software, vom lansa un magazin online B2B pentru Rocast, integrat cu ERP. Primim, de la tot mai multi furnizori, solicitarea de a introduce comenzile pe un portal. De asemenea, clienti solicita un portal pentru plasarea comenzilor.
Horatiu Vonica: Implementarea sistemului ERP la Rocast s-a finalizat cu functionarea tuturor departamentelor la turatie maxima. Urmatoarea etapa este exploatarea datelor cu SeniorVisualBI. Din ce am observat in cadrul prezentarilor, SeniorVisualBI reprezinta chintesenta business-ului, respectiv locul de unde obtii informatii de sinteza care te ajuta sa iei masurile si directiile corecte in dezvoltarea business-ului, prin urmare este de mare importanta. Eu dintotdeauna am facut BI in companie, insa cu mijloace incomparabile, cu o suita de programatori, dar cu limitele lor vizavi de programare, de viteza, acuratete, corectitudine etc. Prin urmare, saltul este masiv. Sunt unele detalii care ne taxeaza foarte tare, care tin de esenta business-ului si pe care le vom avea cu SeniorVisualBI: obtinerea de statistici de vanzari, ca sa poti prepara comenzile pentru furnizori. Avem aproximativ 50 de furnizori, dintre care 30 sunt numai din Germania, prin urmare este necesara viteza vizavi de prepararea comenzilor. Avem si mijloace proprii de transport, care se duc in afara granitelor si aduc marfa.