Integrarea SeniorERP cu Portal Online la Office Media
Interviu cu dl. Cristian Stanciu, General Manager Office Media
Office Media si-a inceput activitatea in 1996 si are ca obiect de activitate importul si distributia de birotica, papetarie si tehnica de calcul. Cifra de afaceri a fost un indicator de crestere contanta. Pentru anul 2008 ne-am stabilit un obiectiv destul de indraznet, acela de dublare a cifrei de afaceri.
Acest obiectiv este realizabil in conditiile listarii cu marii Key Accounts cu ajutorul solutiei noastre ERP, lucru care ne-ar asigura volume foarte mari de articole. O solutie de tip Enterprise Resource Planning cred ca este nu doar o conditie de lucru cu marii Key Accounts, cum sunt lanturile de hypermarketuri, ci este mai ales o solutie pentru functionarea corecta a unei companii.
Cristian Stanciu: Office Media este in piata din 1996 si are ca obiect de activitate importul si distributia de birotica, papetarie si tehnica de calcul. Acest inceput de an marcheaza inceputul pentru Office Supply, portalul nostru online pentru business to business.
– Cristian Stanciu, General Manager Office Media
Cristian Stanciu: Am implementat in 2007 SeniorERP pentru ca aveam nevoie de o imagine reala asupra afacerii mele. Acum, suntem convinsi ca integrarea ERP-ului cu un portal online este o conditie obligatorie pentru a ne pastra competitivitatea. Toate multinationalele cer un asemenea instrument, astfel incat sa-si externalizeze logistica si sa centralizeze mai usor datele pentru urmarirea costurilor.
Cristian Stanciu: Lansarea portalului nu elimina canalele traditionale de vanzare. Dimpotriva, le completeaza si le sustine. Scopul portalului Office Supply este de a mari eficienta acestora si de a oferi clientului o interactiune mai placuta, mai usoara cu Office Media. Avem in continuare agenti de vanzari care au un numar de prospectari zilnice si chiar un om de care vinde doar prin telefon- telesales. Suportul de vanzare a fost oferit pana in prezent de cataloage pe care le tiparesc in fiecare an. Poti gasi toate produsele in el, insa este un tool destul de costisitor. Nu am inventat noi roata, acest lucru este practicat si de concurentii nostri. Totusi, raman la ideea ca cea mai importanta este relatia pe care omul de vanzari o are cu clientul.
Cristian Stanciu: Am fost la o licitatie si problema se pune in felul urmator: clientul are 17 sucursale in toata tara, si vrea ca un responsabil din fiecare sucursala sa se logheze pe site si sa plaseze comenzile, acestea sa vina la voi, ele sa fie aprobate de noi de la sediu, sa vedem ce comenzi au plasat celelalte sucursale in sistem si sa fie livrate. Mai mult, cu ajutorul portalului se poate stabili un nomenclator de produse cu liste de preturi asociate. Asta inseamna ca un client se logheaza in sistem si vede preturile negociate. Nu are cum sa greseasca. Lucrurile merg de la sine. La sfarsitul fiecarei luni exista posibilitatea ca fiecare client/companie sa obtina un raport pe comenzile date : ce comenzi a plasat fiecare sucursala, un raport pe centre de profit si cost, consumul pe sucursala versus ce profit aduce. Portalul este extrem de util pentru consumatorul final. Un exemplu in acest sens este usurinta relansarii unei comenzi plasata anterior; selectezi comanda din istoric si faci eventuale modificari, nu mai este nevoie sa treci prin toti pasii comenzii.
Cristian Stanciu: Integrarea portalului cu ERP-ul ne usureaza in primul rand foarte mult munca. Listele de pret sunt gandite dintr-o lista de baza si se pot da discounturi in cascada. In momentul in care un nou partener se inregistreaza in site, intra pe lista mama fara discount, urmand ca in urma discutiei, sa-l trecem pe listele discountate cu cateva bife. Nu sta nimeni cu Excel sau calculator. Mai mult, odata stabilite niste criterii, modificarile de pret se propaga automat in sistem. Odata stabilita marja de adaos, la introducerea unui nou import sau a unei facturi de marfa, daca pretul scade sau coboara, marja stabilita de mine intial ramane aceeasi. De exemplu, daca avem o intrare noua la hartie A4 si pretul a crescut cu 3% , toate listele, incepand cu lista de pret si in cascada pana la discountul maxim, se modifica cu plus 3%. In alte conditii ne-am fi pierdut in hartii si Excel. Nomenclatorul de produse este preluat in portal direct din ERP. Orice modificare in text sau in modul de ambalare pe care o facem pe un produs in ERP se sincronizeaza cu site-ul. Un plus pe care am vrut sa-l oferim fata de client este acela de a sincroniza stocurile cu portalul.
Cristian Stanciu: In prima faza ma scade de cei 9000 de EURO pe care i-as fi alocat pentru catalog. Inainte, pe langa carte de vizita, lasam catalogul pentru a sti clientul cine sunt, care sunt produsele. Acum, pe carte de vizita vor fi trecute informatiile persoanei de contact, insotite de mesajul “puteti comanda online pe officesupply.ro”. Un catalog tiparit se mai pierde, cel online in schimb, poate fi accesat imediat. In al doilea rand, agentul are un suport in timp real pentru vanzare. El poate intra pe loc, alaturi de client, pe site, pentru a vizualiza preturi, articole. Un agent de vanzari nu are cum sa tina minte totul, iar cu ajutorul portalului, in cateva clickuri se poate face oferta. Se elimina etapele de prospectare, durata vanzarii este mai scurta. Acest portal ofera bagajul de cunostinte pe care un agent trebuie sa-l aiba. Pe scurt, portalul creaza premisele pentru un flux informational mult mai rapid.
Cristian Stanciu: Exista cateva aspecte pe care le urmaresc cu ajutorul infrastructurii informatice actuale si care ma ajuta sa-mi controlez mai bine business-ul. In primul rand, business-ul merge daca vinzi. Ca sa rezisti, trebuie sa ai venituri mai mari decat costurile, trebuie sa vinzi profitabil. Mergand mai departe, este foarte important ca oamenii de vanzari sa prospecteze si sa aduca companii cu potential mare de consum. Mentinerea lor in portofoliu este la fel de impotanta. Mai ales acum, toata lumea este interesata de pret si daca nu exista acea legatura dintre omul de vanzari si client, poti pierde un client fara sa stii de ce. Rotatia stocurilor iti asigura cash-flow-ul necesar. Anul 2009 ne-a prins cu stocuri foarte mari. Am avut branduri care nu erau vandabile, si erau foarte de nisa, prin urmare am urmarit mult mai atent comenzile inainte sa ne aprovizionam. Avand o rotatie mai mare de produse de la un furnizor, ai conditii de plata mai bune, ai un bonus mai mare la sfarsit de an, in timp ce furnizorul este mai multumit si te va trata mai bine. Pe de alta parte, un stoc dinamic nu necesita un spatiu de depozitare foarte mare si implicit scad costurile. Toate aceste informatii sunt vitale pentru ca business-ul sa mearga sanatos. Solutiile de la Senior Software imi ofera in orice moment informatii pentru care inainte alocam resurse si timp si pe care azi le folosesc pentru dezvoltare, marketing, imbunatatirea serviciilor.