Interviu Sanovita.ro – noua platforma de vanzari online implementata de Senior Software

Interviu cu Adrian Buica, IT Manager in cadrul companiei Sano Vita

Procesul decizional s-a imbunatatit categoric datorita generarii rapide si cu acuratete a situatiilor trimestriale si a rapoartelor lunare
Alin Ionescu

Alin Ionescu

Interviu cu Adrian Buica, IT Manager in cadrul companiei Sano Vita

Cu o cifra de afaceri de circa 15 milioane de euro, Sano Vita, unul dintre cei mai cunoscuti distribuitori de alimente vegetariene din Romania, si-a automatizat afacerea cu solutii software integrate, scalabile si usor de personalizat. Compania a triplat vanzarile online, a crescut productivitatea angajatilor si viteza de procesare a comenzilor, printr-un management mult mai eficient al resurselor si proceselor de business. In plus, compania a inregistrat si o crestere a vizibilitatii pe piata, impreuna cu o comunicare mai stransa intre angajati si departamene. Toate acestea si multe altele au fost obtinute prin utilizarea de sisteme software integrate de la Senior Software, respectiv:

Mai multe amanunte despre schimbarile inregistrate ca urmare a implementarii sistemelor integrate Senior Software, ne-a relatat Adrian Buica, IT Manager in cadrul companiei Sano Vita.

Interviu Sanovita.ro – noua platforma de vanzari online implementata de Senior Software
Cum ati ajuns la decizia de utiliza un pachet de solutii software pentru managementul integrat al afacerii si de ce ati ales parteneriatul cu Senior Software?

Adrian Buica: Avand in vedere cresterea si dezvoltarea companiei, a intervenit necesitatea de a gasi un furnizor care sa ne ofere solutii personalizate pentru departamentele de vanzari, marketing si gestiune, dar si pentru cele de achizitii, productie, analiza date si logistica.
De exemplu in zona de logistica, odata cu cresterea numarului de comenzi a fost nevoie de un sistem IT actualizat care sa faciliteze accesul rapid la stocuri si, in acelasi timp, sa simplifice procesul de inventariere.
Totodata, efectuarea unei analize necesita o perioada mare de executie. Aveam nevoie de rapoarte generate rapid, pe baza unor informatii corecte, complete si actualizate in timp real, care sa ajute si sa imbunatateasca capacitatea echipei de management in luarea deciziilor de business.
De asemenea, in Romania, comertul online este de cativa ani in continua expansiune, iar acest aspect a impus achizitia si dezvoltarea unei platforme e-commerce, respectiv www.sanovita.ro, care sa creasca vizibilitatea produselor pe piata si sa vina in intampinarea nevoilor clientilor.
Prin plasarea unei comenzi online, clientii evita agomeratia din magazine, avand la dispozitie o metoda rapida si comoda de a face cumparaturi. Astfel, acestia economisesc timp si beneficiaza de o oferta variata de produse si servicii conexe cu valoare adaugata, precum livrarea in siguranta la domiciliu.
Acestea fiind spuse, am ales sa colaboram cu Senior Software pentru ca ne-am dorit un partener din Romania, care sa ne asigure suport oricand este necesar si care sa ne ofere softuri customizabile si scalabile, astfel incat sa sustina extinderea businessului.

Infiintata in 1995, Sano Vita se numara printre primele afaceri care au introdus in Romania fulgii de cereale si produsele vegetale nemodificate genetic. In prezent, portofoliul companiei include o gama vasta de cereale si preparate din produse vegetale, distribuite prin reteaua proprie.
Ce modificari a produs in companie implementarea sistemului SeniorERP?

Adrian Buica: Implementarea SeniorERP a produs o diferenta benefica, fiind o schimbare importanta pentru dezvoltarea companiei Sano Vita. Mai exact, solutia ERP a contribuit la cresterea productivitatii angajatilor, dezvoltand un mediu de lucru eficient si facilitand comunicarea intre departamente legat de planificarea fiecarei etape din procesul de lucru.
Totodata, in ceea ce priveste organizarea si urmarirea procesului de vanzare si accesul la informatii, am obtinut o trasabilitate completa, plecand de la plasarea comenzii si pana la livrarea produselor. Putem sti in orice moment care este stadiul comenzii.

Ce impact a avut aplicatia SeniorVisualBI asupra proceselor de analiza si raportare?

Adrian Buica: S-a observat categoric o imbunatatire a procesului decizional, ca urmare a generarii intr-un timp scurt si cu un grad de acuratete crescut a situatiilor trimestriale si a raportelor lunare. La ora actuala, avem acces usor si rapid la informatii exacte si putem afla orice informatie dorim, in orice moment.
In afara rapoartelor detaliate, sistemul ne mai permita sa realizam si o serie de analize complexe, toate acestea fiind extrem de folositoare in planificarea strategiilor de business. Ne putem baza pe aceste cifre si stim exact in ce directie sa mergem si unde trebuie sa intervenim pentru a imbunatati activitatea si a fi mai aproape de clientii nostri.

SeniorERP
SeniorERP
Ce imbunatatiri a adus implementarea solutiei E-commerce?

Adrian Buica: Deoarece nu mai introducem comenzile manual, in cele mai multe cazuri, livrarea acestora se realizeaza a doua zi dupa plasarea lor. Clientul intra, pur si simplu, pe site-ul sanovita.ro, adauga produsele in cos si plaseaza comanda, iar informatiile sunt transmise mai departe in sistem si procesarea comenzii se realizeaza intr-un timp foarte scurt.
Automatizarea a dus la transmiterea fara erori a informatiilor, procesarea imediata a comenzilor si cresterea volumului de vanzari pe zona de online. Mai exact, cu E-commerce s-a triplat numarul de vanzari pe zona de online. Acest lucru a rezultat si din faptul ca avem o mai buna vizibilitate pe piata. In plus, platforma pastreaza istoricul cosului de cumparaturi si ne ofera posibilitati variate de promovare precum trimitere de materiale informative, promotii si realizare de recomandari orientate dupa preferintele clientilor, pe baza comenzilor anterioare. In prezent, avem comenzi din toate zonele tarii si o legatura mai stransa cu clientii.

Care au fost schimbarile inregistrate in urma folosirii sistemului pentru managementul depozitelor?

Adrian Buica: Deoarece inainte operatiunile de picking se desfasurau manual, se inregistrau si erori umane destul de des. De exemplu, cand se pregatea o comanda pentru un client, uneori, la livrarea acesteia apareau diferite situatii precum produse usor deteriorate, in plus etc. Aceste cazuri au fost rezolvate, insa pentru ca noi inainte nu aveam o imagine clara asupra acestor erori, acest lucru ne afecta relatiile cu clientii.
S-au redus timpii de picking si a crescut numarul de comenzi procesate si productivitatea in depozit. Poti urmari in timp real cate linii sunt procesate de fiecare angajat in parte. De asemenea, instruirea noilor angajati se face mult mai rapid. Dureaza maxim 1-2 zile sa se obisnuiasca cu sistemul, fata de cateva saptamani pe care le pierdeam inainte de a folosi sistemul WMS.

SeniorERP
In urma automatizarii, informatiile sunt transmise fara erori, timpul de procesare a comenzilor e mult mai scurt, iar volumul de vanzari a crescut pe zona de online. In prezent, datorita vizibilitatii crescute, avem comenzi din toate zonele tarii si o legatura mai stransa cu clientii.
Adrian Buica
IT Manager in cadrul companiei Sano Vita
Ce beneficii ati semnalat in urma implementarii solutiei SFA?

Adrian Buica: Sistemul SFA ne-a oferit posibilitatea sa orientam reprezentantii de vanzari catre zonele cu cerere mai ridicata, iar pentru acele zone in care cererea era mai scazuta am putut contura o serie de strategii astfel incat sa avem cresteri si pe aceste segmente.
In plus, la reducerea semnificativa a timpilor de procesare a comenzilor a contribuit si solutia SFA. Reprezentantii de vanzari Sano Vita nu mai trebuie sa sune din teritoriu pentru a da comanda. Datorita automatizarii, agentul ajunge la client, introduce comanda in sistem si aceasta nu trebuie sa mai treaca printr-un alt departament pana sa ajunga in depozit ca sa fie procesata. Cu SFA, orice informatie este procesata direct de pe teren, fara erori, fiecare comanda fiind preluata imediat in sistem, fara intermediari.

Ce asteptari aveti de pe urma implementarii sistemului pentru managementul performantei?

Adrian Buica: Ne-am decis sa achizitionam si sistemul CPM pentru a avea o viziune de ansamblu mult mai clara asupra proceselor de bugetare.
Optimizarea costurilor si cresterea profitabilitatii ne vor ajuta sa sporim eficienta companiei, de la nivel de management si pana la produsul final livrat clientului. In acelasi timp, activitatea fiecarei pozitii din cadrul companiei poate fi imbunatatita, astfel incat rezultatul final obtinut sa fie axat permanent pe calitatea produsului oferit clientilor nostri.

Printre produsele Sano Vita introduse pe piata se numara: berea de ghimbir, laptele de soia, pateul de linte. Cu o cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro, compania are patru puncte de lucru si peste 250 de angajati.

Alte interviuri