Top 10 metode de crestere a veniturilor cu un soft ERP
Cresterea veniturilor – un obiectiv major al oricarei companii care utilizeaza un soft ERP
Este drept ca in conditiile economice actuale cei mai multi manageri care implementeaza un soft ERP urmaresc reducerea pe cat posibil a costurilor, insa aceasta nu inseamna ca s-au indepartat de la scopul principal, si anume impulsionarea continua a vanzarilor. Alegerea unui ERP system integrat poate contribui semnificativ la imbunatatirea procesului de vanzare a companiei, cresterea satisfactiei clientilor si a productivitatii angajatilor. Toate acestea te vor ajuta sa iti cresti veniturile si sa iti dezvolti permanent afacerea. Insa cum poti creste mai exact vanzarile cu ajutorul unui soft ERP?
1. Alege un soft ERP online
In timp ce unele activitati au ca si obiectiv buna functionare doar a anumitor departamente, activitatea de vanzare este una care priveste intreaga organizatie. Un proces de vanzare eficient presupune coordonarea tuturor departamentelor pentru a obtine raspunsul dorit si pentru o mai mare viteza de reactie, aspecte care sa contribuie la atingerea obiectivului comun: venituri mai mari.
Un soft ERP online:
2. Defineste si aplica automat politicile comerciale in softul ERP
O activitate de vanzare profitabila pleaca de la existenta unei relatii bune cu clientii. Implementarea unor politici comerciale bine puse la punct iti asigura pe de o parte satisfactia partenerilor cu care colaborezi, iar pe de alta parte un control mai bun al fluxului monetar din compania ta. Un soft ERP iti pune la dispozitie:
3. Gestioneaza diviziile de vanzare in ERP
Odata cu cresterea portofoliului de produse, devine imposibil pentru un vanzator sa se concentreze echilibrat pe tot portofoliul, fiind favorizate acele produse cu vanzare facila, avand avantaje competitionale precum pretul sau pozitia in segmentul de piata specific. In acest caz devine necesara impartirea acestora in functie de anumite criterii bine definite, pentru favorizarea distribuirii efortului de vanzare.
4. Implementeaza un sistem eficient de comisionare in ERP system
Motivarea corespunzatoare a personalului de vanzari este extrem de benefica, ea ducand la obtinerea unor rezultate mai mult decat satisfacatoare. Intr-un soft ERP poti alege astfel sa implementezi sisteme de bonusuri/comisioane, menite sa stimuleze vanzarile.
5. Creste productivitatea echipelor de pe teren cu ERP
Vanzarea directa este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai profitabile forme de vanzare. Implementarea unei solutii SFA integrate cu un soft ERP te va ajuta sa obtii si mai multe beneficii de pe urma echipelor de pe teren. Oportunitatile de vanzare identificate in piata pot fi inregistrate rapid in SFA prin intermediul unor chestionare personalizate si trimise imediat la sediu.
Afla detalii despre cum poti obtine finantare europeana pentru digitalizare si cum poti achizitiona solutii software cu fonduri europene nerambursabile – digitalizare IMM
6. Promoveaza-ti afacerea si online
Indiferent ca te adresezi segmentului B2B sau B2C, un portal online integrat cu ERP system reprezinta o metoda eficienta de crestere a vanzarilor. Daca alegi un magazin online sau un portal B2B integrat cu un soft ERP beneficiezi de:
7. Optimizeaza activitatea de vanzare prin magazine proprii
O alta modalitate de crestere a vanzarilor este deschiderea lanturilor de magazine proprii. Prin intermediul acestora, iti poti creste gradul de independenta comerciala. Mai mult decat atat:
“Solutia ERP prezinta functionalitati superioare si permite integrarea unei game mai mari de activitati precum oferte, trimitere de e-mailuri si rapoarte, comunicare prin taskuri etc. Fiind adaptata dupa modul nostru de operare, acum putem folosi modulul de oferte, am reusit sa includem si politicile de aprovizionare in gridurile modulelor, am adaptat rapoartele la nevoile noastre si tinem si contabilitatea in acelasi ERP.”
Tiberius Eva, Administrator – Atma Grup
8. Creste gradul de onorare a comenzilor si calitatea serviciilor de livrare
Atunci cand cumpara produse de la tine, clientii isi doresc sa le primeasca in cel mai scurt timp si in cele mai bune conditii. De aceea este important sa te asiguri ca lantul logistic, cu tot ceea ce implica acesta: optimizare, depozitare si livrare marfuri este gestionat cat mai corect, astfel incat sa asigure raportul optim intre satisfactia clientilor si profitabilitatea afacerii. Solutia SCM (Supply Chain Management) pe care ti-o punem la dispozitie este integrata cu ERP system si te ajuta sa:
9. Gestioneaza integrat activitatile de vanzare, marketing si service
Cu ajutorul sistemului CRM gestionezi relatiile cu clientii atat inainte, cat si in timpul si dupa realizarea vanzarii. Acesta poate fi integrat cu sistemul ERP si iti ofera vizibilitate crescuta asupra tuturor interactiunilor cu clientii si prospectii. In plus:
10. Analizeaza in detaliu rezultatele si ajusteaza permanent procesul de vanzare
Analiza datelor de vanzari cu ajutorul sistemului de raportare avansata SeniorVisualBI iti permite sa observi din timp ce functioneaza si ce trebuie ajustat in cadrul companiei tale. Sistemul Business Intelligence este integrat cu ERP system si poate fi integrat si cu alte sisteme precum CRM sau SFA, pentru a-ti oferi o privire de ansamblu asupra tuturor componentelor afacerii.