ERP ecommerce – 7 beneficii obtinute de companii cu sisteme integrate pentru vanzari online
Acasa » 7 beneficii obtinute de companii cu ERP ecommerce pentru vanzari online
PUBLICAT PE 12 FEBRUARIE, 2024
Integrarea unui sistem de planificare a resurselor intreprinderii (ERP) cu o platforma de comert electronic poate duce la reducerea costurilor, prin automatizarea proceselor si imbunatatirea eficientei operationale. In acelasi timp, conectarea ERP ecommerce poate stimula vanzarile prin centralizarea datelor de vanzari si a informatiilor despre clienti, permitand astfel personalizarea mai facila a strategiilor de marketing si imbunatatirea experientei clientilor. Prin urmare, aceasta integrare ecommerce ERP poate fi o strategie eficienta pentru companiile care isi comercializeaza produsele online.
In continuare, iti vom prezenta 7 beneficii ale integrarii unei platforme de ecommerce cu un program ERP.
Platforma ecommerce integrata cu un sistem ERP – 7 beneficii:
1. Mai putine erori
Utilizarea unei solutii conectate ERP – ecommerce contribuie la automatizarea proceselor manuale, care pot genera adesea erori. Cu ajutorul unui astfel de software integrat pot fi eficientizate comenzile, informatiile de livrare si detaliile clientilor intr-o baza unica de date. Acest lucru reduce redundanta informatiilor, implicarea umana si eroarea, precum si costurile inutile.
Daca spre exemplu in magazinul tau online datele sunt procesate preponderent manual, atunci stii deja cat de multe erori pot sa apara. Le spunem, in general, erori umane pentru ca apar atunci cand echipa ta are prea multe de facut si nu se mai poate concentra la taskuri aparent cu importanta mica, insa destul de minutioase.
Cand un soft ERP este conectat cu o solutie ecommerce, introducerea manuala de date iese din ecuatie, iar odata cu aceasta si riscul de a aparitie a erorilor. Datele sunt migrate automat, actualizarile au loc in timp real, iar accesul tuturor angajatilor la informatii inter-departamentale este cu mult mai simplificat.
“Automatizarea a dus la transmiterea fara erori a informatiilor, procesarea imediata a comenzilor si cresterea volumului de vanzari pe zona de online. Mai exact, s-a triplat numarul de vanzari pe zona de online.”
Adrian Buica
IT Manager – Sano Vita2. Gestioneaza mai eficient un volum mai mare de produse
ERP ecommerce iti va permite sa eficientizezi procesele de vanzare si administrare a produselor tale in mediul online. Astfel, vei avea o sincronizare automata intre stocurile, preturile si comenzile din magazinul virtual si cele din sistemul de management resurse.
Un sistem ERP integrat cu o platforma de vanzari online te ajuta sa administrezi mai usor un numar mai mare de produse si sa optimizezi stocurile. Cu o astfel de solutie, informatiile din diferite surse sunt centralizate si sincronizate, reducand riscul de aparitie a erorilor. Totodata, conectarea ERP ecommerce ofera o vizibilitate sporita asupra intregului lant de aprovizionare, facilitand astfel gestionarea eficienta a unui volum mare de produse intr-un mod organizat si corect.
3. Imbunatateste comunicarea
Un sistem ERP imbunatateste comunicarea prin centralizarea si optimizarea fluxurilor de informatii. In contextul unui ERP ecommerce, toate partile implicate – de la echipa de vanzari la clienti – au acces la date de interes in timp real. De exemplu, clientii pot vedea rapid si precis stocurile de marfuri, starea comenzilor sau statusurile de livrare. Aceasta transparenta sporita nu numai ca imbunatateste experienta clientilor, dar faciliteaza si luarea deciziilor informate si gestionarea eficienta a lantului de aprovizionare de catre echipa de management.
Pe de alta parte, un agent de vanzari sau un manager are acces la o gama mult mai larga de date, inclusiv istoricul vanzarilor, performanta produselor si tendintele de consum. Scopul unui sistem ERP este de a imbunatati fluxul de informatii intre diferitele parti ale unei afaceri, asigurandu-se ca fiecare parte are acces la informatiile de care are nevoie pentru a-si indeplini rolul in mod eficient.
4. Scade costurile cu resursa umana
Integrarea platformei de ecommerce cu ERP iti permite sa automatizezi multe sarcini repetitive si consumatoare de timp. Prin conectarea celor doua sisteme, procesele de gestionare a stocurilor, comenzilor si facturarilor devin automatizate, fiind eliminata astfel necesitatea interventiei umane constante. Aceasta automatizare nu doar reduce erorile umane, ci si permite angajatilor sa se concentreze pe activitati cu valoare adaugata.
Un beneficiu suplimentar este functionarea continua a sistemului, care proceseaza comenzile 24/7, indiferent de programul de lucru al angajatilor. Asadar, nu este necesara prezenta unor persoane care sa lucreze in afara orelor de program sau in schimburi de noapte.
Prin urmare, integrarea platformei de ecommerce cu ERP devine o solutie inteligenta pentru companii, contribuind la optimizarea operatiunilor si, implicit, la reducerea costurilor cu forta de munca.
“In urma automatizarii, informatiile sunt transmise fara erori, timpul de procesare a comenzilor e mult mai scurt, iar volumul de vanzari a crescut pe zona de online. In prezent, datorita vizibilitatii crescute, avem comenzi din toate zonele tarii si o legatura mai stransa cu clientii.”
Adrian Buica
IT Manager – Sano Vita5. Creste satisfactia clientilor
Prin integrarea magazinului online cu un soft ERP ecommerce, conectezi toate etapele din procesul de vanzare si automatizezi transferurile de date. Astfel, le poti oferi clientilor tai informatii exacte despre stocuri, produse sau livrare si, implicit, le oferi o experienta de cumparare mai fluida si mai transparenta.
Cu ajutorul sistemului ecommerce ERP, ai posibilitatea sa optimizezi procesele operationale, reducand costurile si timpul necesar pentru gestionarea activitatilor interne. Aceasta eficienta se reflecta in servicii mai rapide si mai fiabile pentru clienti, crescand astfel nivelul lor de satisfactie. De asemenea, sinergia dintre cele doua solutii faciliteaza personalizarea ofertelor si a experientelor de cumparare, ceea ce consolideaza relatia cu clientii si stimuleaza retentia acestora.
6. Creste vanzarile
Un sistem ERP integrat cu ecommerce ajuta la cresterea vanzarilor prin colectarea si analiza datelor de vanzari mai eficienta, permitand identificarea tendintelor si directionarea strategiilor de marketing. ERP-ul ofera vizibilitate asupra stocurilor si detine functionalitati de calcul al necesarului de aprovizionare, ce contribuie la evitarea situatiilor de supra sau sub stocare.
De asemenea, ERP automatizeaza procesele de vanzari, reducand erorile si imbunatatind eficienta. Avand functionalitati de CRM, acesta permite stocarea informatiilor despre clienti, permitand personalizarea interactiunilor si imbunatatirea serviciului pentru clienti, ceea ce poate duce la cresterea loialitatii acestora si, implicit, a vanzarilor.
7. Acces la noi oportunitati de business
Oportunitatile de business devin mai evidente prin analizele avansate pe care un sistem ERP le poate oferi. Avand integrate in ERP inclusiv datele din vanzarile online, poti lua decizii informate in privinta strategiilor de pret, planificarii stocurilor si eficientizarii operatiunilor. In plus, prin eliminarea barierelor de comunicare si integrarea datelor in timp real, se deschid noi perspective pentru luarea deciziilor informate si rapide. Astfel, poti sa te adaptezi prompt la cerintele pietei si sa profiti de noi oportunitati de business.
“Cresterea vanzarilor online cu 81% este cel mai important beneficiu obtinut. Ne-am dorit ca solutia sa fie integrata cu ERP pentru a fi posibila trimiterea directa in sistem a tuturor comenzilor. Accesam aceeasi baza de date, iar informatiile sunt actualizate in timp real.”
Dinu Maravela
CEO, Koh-I-Noor Hardtmuth RomaniaAlege cea mai buna solutie pentru businessul tau si integreaza magazinul online cu un ERP software
Integrand platforma ecommerce cu un software ERP, companiile isi pot creste rapid productivitatea, pot sa atraga cu usurinta noi clienti si isi pot maximiza profitul prin adresarea a noi piete de desfacere. Sincronizarea acestor doua sisteme este esentiala pentru a ramane competitiv si pentru a raspunde cerintelor dinamice ale pietei moderne.
Prin urmare, conectarea unui magazin online cu un sistem ERP nu numai ca optimizeaza eficienta operationala, dar si consolideaza pozitia unei afaceri intr-un mediu concurential din ce in ce mai complex.
Ce beneficii au obtinut companiile care folosesc sistemul ERP de la Senior Software
Mai multe companii au implementat cu succes solutia ERP, furnizata de Senior Software, si au obtinut beneficii semnificative, precum: eficientizarea operatiunilor, cresterea satisfactiei clientilor, reducerea costurilor si acces la noi oportunitati de business.
“Datorita contributiei SeniorERP, vanzarile online au crescut cu 20%, exact ce am avut nevoie in anul cu pandemia. Cu ERP am capatat incredere, control si am castigat foarte mult timp.”
Nicolae Slav – CEO, dEpurtat.ro