Business Intelligence Operational – pentru decizii informate

Sistemele informatice de tip Business Intelligence au fost considerate pana recent ca fiind instrumente destinate managerilor – solutii care ofera managementului unei companii informatiile necesare pentru imbunatatirea performantei generale a acesteia.

BI-ul Operational isi pastreaza aceasta proprietate si sustine activitatile zilnice prin functionalitati specifice: informatii actualizate in timp real, acces securizat la date din orice locatie, analize usor de realizat de catre orice utilizator, fara sprijin specializat etc.

Aceasta schimbare raspunde trecerii spre o noua cultura organizationala, cea a unui management bazat pe obiective clare, masurabile, asumate de catre companie si angajati la fiecare nivel executional. Pentru ca acest model sa functioneze, trebuie ca angajatul sa poata lua decizii informate pentru atingerea propriului obiectiv. BI-ul operational intervine in aceste companii, oferind acces la informatie relevanta la fiecare nivel si viteza decizionala.

Gartner, liderul mondial in consultanta pe tehnologie, mentioneaza “democratizarea BI-ului” ca fiind principalul trend in industria de Business Intelligence pentru anul 2011.

Business Intelligence Operational – pentru decizii informate

Acest concept se traduce prin disponibilitatea informatiei in timp real si din orice locatie, acces la sistem pentru mai multe categorii de utilizatori si relevanta crescuta. Sistemele Business Intelligence clasice se bazeaza in principal pe informatie obtinuta in intervale de timp mai mari.

Acest tip de informatie este foarte importanta pentru a observa trenduri, probleme, zone de business care necesita imbunatatiri si alti factori importanti.

Un sistem Business Intelligence operational presupune in plus depistarea trendurilor, problemelor si altor factori imediat dupa ce apar, permitandu-le angajatilor sa le rezolve imediat si nu la cateva zile, cand acestea pot lua amploare si pot avea un impact puternic nefavorabil asupra companiei.

Implementarea unui astfel de sistem presupune o cultura organizationala in care rolul angajatului nu mai este pur executional, acesta devine decident.

Business Intelligence Operational – pentru decizii informate
bi-2

Vizualizarea interactiva a datelor

Analizarea datelor generate de activitatile unei companii este o activitate solicitanta, care implica resurse de timp si umane considerabile, in special daca volumul de informatii este foarte mare. Insa reprezentarile vizuale simplifica lucrurile, permitandu-le utilizatorilor din orice nivel al companiei sa inteleaga mai bine datele pe baza carora trebuie sa-si indeplineasca obiectivele.

Spre exemplu, un agent de vanzari doreste sa afle volumul vanzarilor realizate in ultimii 2 ani pe fiecare judet. Ca majoritatea colegilor sai, acesta foloseste rapoarte statice de tip lista pentru pastrarea si prelucrarea datelor si va incerca sa obtina raspunsurile dorite din tabele cu cifre, proces adeseori greoi si fara multe rezultate.

Transpunerea acestora in reprezentari vizuale este insa mult mai eficienta: trendurile pot fi observate si intelese mai bine si mai repede. Cum poate fi explicat acest lucru? Vederea este cel mai puternic simt al omului, fiind responsabila pentru aproximativ 70% din perceptia mediului inconjurator. Restul de 30% se imparte intre celelalte simturi. Din acest motiv, oamenii percep mult mai repede informatiile atunci cand acestea sunt transmise vizual iar deciziile devin evidente.te pur executional, acesta devine decident.

1. Accesarea datelor

SeniorVisualBI permite analiza unui volum imens de date din SeniorERP, aducand la un click distanta informatii consolidate despre articole, parteneri, cash-flow, profit, discounturi, mijloace fixe, stocuri etc.

Indiferent de volumul de date, acestea pot fi reprezentate si analizate printr-un numar nelimitat de vizualizari. Odata reprezentate vizual, trendurile sau problemele pot fi mai usor de observat, iar deciziile sunt luate mult mai simplu cand informatia este prezentata clar.
Analiza datelor cu ajutorul SeniorVisualBII nu se rezuma doar la cateva grafice statice, pe intervale de timp mai mari. Acestea pot fi studiate in profunzime, trecerea de la o imagine de ansamblu la detalii specifice facandu-se foarte usor.

Business Intelligence Operational – pentru decizii informate
Business Intelligence Operational – pentru decizii informate

2. Explorarea, intelegerea si descoperirea de noi informatii

Cand o informatie este prezentata din perspectiva corecta pot fi obtinute concluzii si raspunsuri noi. Un sistem Business Intelligence operational este simplu, vizual si usor de inteles, oferindu-le oamenilor libertatea de a raspunde intrebarilor imediat cum apar.

Modul de vizualizare poate fi schimbat doar printr-un click, in functie de nevoile fiecarui utilizator. Sistemul Business Intelligence poate realiza vizualizari interactive in doar cateva secunde chiar si cand se lucreaza cu volume foarte mari de informatie.

Acesta le permite utilizatorilor din diferite niveluri ale companiei sa treaca de la tabele de date la vizualizari interactive de date cu doar un click. Acestia vor putea apoi sa exploreze, vizualizeze si sa impartaseasca informatii fara suport specializat.

3. Comunicarea informatiilor

Realizarea de vizualizari interactive poate dura doar cateva minute. Acestea pot fi ”asamblate” intr-un dashboard interactiv, pentru o viziune de ansamblu, care poate fi impartasit cu alti oameni.

Datorita faptului ca SeniorVisualBI are incorporat un server destinat publicarii analizelor, acestea pot fi impartasite oricui, prin Internet. Acestia pot interactiona direct cu dashboard-ul: pot filtra, sorta si rearanja informatia. Dashboard-urile pot fi impartasite si prin alte metode: incorporate pe un site, pe blog, pot fi folosite in prezentari sau exportate intr-un format static, precum PDF.

Business Intelligence Operational – pentru decizii informate

Vrei sa afli mai multe?

Despre Business Intelligence
Business Intelligence Operational – pentru decizii informate

4. Imbunatatirea relatiilor cu partenerii

Analiza datelor istorice din ERP permite formularea unor concluzii privind evolutia din trecut a principalilor indicatori ai afacerii, insa pentru previziuni cat mai corecte este important sa se tina cont si de factori precum sezonalitate, impactul cresterii sau scaderii preturilor anumitor produse samd. Cu ajutorul sistemului BI si a functiilor de previziune si analiza managerii isi pot da seama mai usor cum ar putea evolua in viitor anumite aspecte ale afacerii.

In primul rand, pornind de la toate datele din ERP inregistrate pana in momentul respectiv, o solutie Business Intelligence poate oferi valori estimative ale indicatorilor analizati pentru perioada urmatoare. Spre exemplu, poate afisa volumul estimat al vanzarilor pentru anul urmator, analizand trendul inregistrat de acestea in anii trecuti. Bineinteles, se poate tine cont si de sezonalitate sau de alti factori externi ce pot influenta vanzarea, precum cresterea preturilor la carburanti si impactul acestei cresteri asupra costurilor cu transportul marfurilor si mai departe asupra pretului final al produselor. Ulterior, folosind analizele de tip „What-if”, managerul poate afla de exemplu cum ar putea fi influentat volumul vanzarilor viitoare, daca alege sa modifice anumiti parametri precum costurile sau preturile pentru anumite produse.

5. Dezvoltarea afacerii prin proactivitate, folosind Business Intelligence

Un sistem BI asigura nu numai imbunatatirea proceselor interne ci poate oferi si suportul initierii unor proiecte de dezvoltare a companiei. Rapoartele interactive din BI permit vizualizarea, de exemplu, a celor mai profitabile segmente ale afacerii. Decizia de a actiona in anumite moduri apartine utilizatorului, care, avand la dispozitie informatiile relevante, poate testa sau adopta diferite strategii:

Inlocuirea unui segment de business, in conditiile in care se observa ca anumite produse sau servicii oferite nu mai sunt de interes pentru segmentul de piata pe care se desfasoara activitatea, sau ca exista anumite tendinte negative in comportamentul de cumparare al consumatorilor.

Extinderea afacerii prin diversificarea ofertei.
Urmarirea istoricului interactiunilor cu clientii si a evolutiei vanzarilor poate indica necesitatea diversificarii ofertei, acoperind astfel un segment mai mare de piata:

Urmaresc Cifra de Afaceri Medie la nivel de trimestru, luna si zi. Comparatia trimestrelor ma ajuta sa observ pattern-uri. In cazul diviziei de confectii am observat de exemplu o sezonalitate a business-ului. Din acest motiv am simtit nevoia sa venim cu o alta activitate, cea de productie de etichete. In momentele in care activitatea pe confectii stagneaza, compensam pe partea de etichete pentru a ne proteja cash-flow-ul.
Carmen Raicu
Director Economic - Compact RB

Gasirea de solutii rapide in situatiile critice.

Avand orice informatie disponibila in timp real, deficientele in activitatea angajatilor sunt usor de observat. Spre exemplu, comanda unui client a fost onorata cu mare intarziere din cauza unei erori de culegere a produselor in depozit. Clientul refuza marfa si alege un alt furnizor.
Utilizand un sistem BI se poate observa la timp comanda cu termenul de livrare depasit si se poate actiona proactiv: clientul este anuntat imediat de situatia neplacuta, ii sunt oferite scuzele de rigoare, eventual impreuna cu un discount si astfel este asigurata sanatatea relatiei cu clientul.

Cresterea satisfactiei clientilor.

Utilizand sistemele BI pot fi analizate preferintele clientilor si exista posibilitatea de a veni in intampinarea acestora mai repede. Spre exemplu, daca in ultima perioada un client comanda cantitati mai mari din produsele dumneavoastra, ii puteti oferi un discount pentru a-l fideliza. Sau puteti sa-i alocati o persoana dedicata care sa intretina relatia si sa poata identifica noi oportunitati de business cu clientul respectiv.

Indiferent ca este vorba de procesul decizional sau de relatiile cu partenerii de afaceri, este necesara o abordare de ansamblu a afacerii, sustinuta de posibilitatea de analiza detaliata a tuturor informatiilor din companie. Aceasta presupune nu doar implementarea unui sistem Business Intelligence cat si crearea unei culturi organizationale orientate spre acest tip de afacere “inteligenta”, capabila sa se adapteze oricarei situatii create de mediul extern sau intern.

Afla mai multe despre solutia SeniorVisualBI!

Descopera SeniorVisualBI!