Creste productivitatea echipelor de pe teren cu SFA

Performanta in vanzari, cu sisteme software moderne

In industria de bunuri de larg consum, aspecte precum recuperarea rapida a creantelor, vizitarea unui numar cat mai mare de clienti intr-o zi, livrarea in cel mai scurt timp a produselor sunt foarte importante pentru pastrarea competitivitatii.

Un sistem SFA (Sales Force Automation) performant si accesibil ofera echipelor de vanzari & merchandising instrumentele necesare pentru cresterea productivitatii, iar managerii obtin transparenta si control asupra actiunilor din teren, extrem de utile in realizarea de strategii de vanzare competitive si atingerea obiectivelor companiei.

O solutie SFA te ajuta sa obtii:

Echipe de teren mai productive

Termene de incasare mai mici

Stocuri corelate cu vanzarile

Strategii de vanzare competitive

Echipe de teren mai productive

Volumul mare de tranzactii zilnice necesita un efort ridicat din partea echipelor de pe teren. Acestea trebuie sa preia comenzile de la clienti, sa le duca la sediul central pentru procesare si livrare, sa incaseze facturile si nu in ultimul rand sa promoveze si oferta companiei catre clientii existenti sau catre prospecti.

Mai mult timp pentru vanzare, mai putin pentru activitati administrative

Imagineaza-ti cat de mult timp ar castiga echipele de pe teren daca nu ar mai fi nevoite sa aduca personal comenzile si facturile de la clienti la operatori sau sa sune mereu la sediul central pentru a verifica disponibilitatea produselor sau preturile acestora. Ar putea astfel sa se concentreze mai mult pe promovarea produselor si vizitarea unui numar mai mare de clienti. Utilizand sistemul SFA:

Toate comenzile, facturile, chitantele si alte documente pot fi transmise automat, prin sincronizare, direct la sediu

Stocurile produselor pot fi aflate direct de pe dispozitivul mobil, acestea fiind actualizate in timp real in aplicatie

Preturile si politicile comerciale stabilite sunt disponibile si in SFA, datorita integrarii cu sistemul ERP

Promotiile aflate in desfasurare sunt prezentate mai rapid clientilor, ele fiind vizibile si din aplicatia mobila SFA

Creste productivitatea echipelor de pe teren cu SFA
Creste productivitatea echipelor de pe teren cu SFA

Organizeaza mai bine activitatea echipelor de vanzari

Echipele de pe teren vor lucra mai eficient daca vor stii dinainte ce au de facut in fiecare zi:

Poti planifica pentru echipele de teren trasee fixe, trasee bazate pe note de livrare sau fiecare utilizator mobil isi poate stabili propriile rute zilnic

SeniorSFA suporta inclusiv lucrul cu sabloane de trasee, care echilibreaza nevoia de flexibilitate a unui reprezentant de vanzari in rutele zilnice cu cea de control si monitorizare a managementului

Odata definite in sistem, sabloanele sunt folosite de echipele de teren direct pe device-ul mobil, iar orice deviatie de la acestea este usor de urmarit prin rapoarte specifice

Fidelizeaza oamenii cu cele mai bune rezultate

Sistemul SFA permite corelarea activitatilor echipelor de pe teren cu indicatori de performanta si targete de vanzare, in vederea obtinerii de rezultate mai bune si nu doar pentru a marca efectuarea acestora. Mai mult:

Gestioneaza in timp real si transparent indicatorii de performanta ai angajatilor, iar cei mai productivi se vor simti recunoscuti si recompensati pentru eforturile lor

Activitatile pot fi compuse din mai multi pasi obligatorii, definiti tot la nivel de management, care sa ghideze utilizatorul in finalizarea cu succes a activitatilor de vanzari planificate

Transparenta indicatorilor si a obiectivelor pe fiecare angajat va determina echipa sa se raporteze la top performeri si sa-si concentreze eforturile spre atingerea targetelor

Termene de incasare mai mici

Recuperarea rapida a banilor din piata si reducerea costurilor operationale sunt doua obiective pe care orice companie ce realizeaza vanzare tranzactionala le urmareste. Pentru a le atinge, are nevoie de proceduri de lucru bine definite si instrumente performante, care sa ii asigure eficienta pe toate planurile.

Diminueaza costurile operationale

Sunt reduse costurile cu deplasarea fortei de vanzare mobila, acestia nemaifiind nevoiti sa ajunga la sediul companiei decat la inceputul si eventual la sfarsitul zilei datorita transferului rapid de informatie intre SFA si sistemul ERP de la sediul central

Platforma Android pe care functioneaza sistemul este recunoscuta pentru costurile scazute, iar interfata sa este scalabila, optimizata pentru fiecare tip de dispozitiv mobil (telefon sau tableta), oferind productivitate si confort inca de la prima utilizare

Controleaza eficient soldurile clientilor

Soldurile sunt monitorizate si pot fi incasate prin intermediul functionalitatilor specifice ale aplicatiei de pe device-ul mobil
Monitorizeaza istoricul platilor clientilor si stabileste limite de credit sau alte restrictii care sa impiedice vanzatorii sa preia comenzi pentru clienti rau-platnici
In cazul in care un client plateste pe loc contul acestuia este deblocat instant prin dispozitivul mobil, iar agentul poate introduce o noua comanda
Creste productivitatea echipelor de pe teren cu SFA
Creste productivitatea echipelor de pe teren cu SFA

Creeaza pasi de vanzare predefiniti si corecteaza activitatile neproductive

Utilizarea si monitorizarea pasilor in procesul de vanzare va rezulta in identificarea si implementarea celor mai bune practici din companie pentru toate echipele din teren
Implementarea obiectivelor si a targetelor va motiva angajatii sa isi desfasoare activitatea mai eficient si sa devina mai buni
Un proces de vanzare transparent iti va permite sa intervii acolo unde apar situatii neobisnuite si sa aplici masurile corective in timp util
Transforma stocurile in avantaj competitiv in piata

Prin intermediul aplicatiei pot fi transmise stocurile clientilor (IKA, distribuitori etc.) direct catre departamentul de aprovizionare, care va sti inainte de emiterea efectiva a comenzilor ce articole se cer.

Poti include stocurile fara miscare in campanii de lichidare pe care sa le faci disponibile pe device-urile mobile ale agentilor.

Campaniile lansate pot fi corelate cu targete de vanzari aferente, motivand astfel echipele de pe teren sa promoveze produsele cu stocuri in exces.

Eficientizeaza modul de asezare a produselor la raft

Angajatii de pe teren pot compara asezarea marfurilor la raft cu planogramele din SFA pentru a se asigura ca este respectata metoda de asezare convenita.

Un merchandising corect si transparent al produselor pe categorii de clienti sau canale de vanzare va determina o crestere a vitezei de rotatie a stocurilor de la raft.

Strategii de vanzare competitive

Instrumentele potrivite iti vor oferi posibilitati nelimitate de dezvoltare. Cu sistemul SFA ai ocazia sa integrezi informatiile reale de pe teren in strategiile de vanzari pe care le construiesti. Ai acces direct la informatii despre clienti si competitie, care iti vor oferi o noua perspectiva asupra afacerii.

Ai acces la instrumente flexibile de colectare a datelor din teren. Analizeaza rezultatele si ia cele mai potrivite decizii

Transforma agentii de vanzare in surse de informatii din piata

Toate actiunile de marketing (campanii de promovare, materiale de prezentare etc.) sunt disponibile pentru echipele de pe teren direct pe dispozitivele mobile, iar informatiile colectate de acestia din piata folosind formularele din sistem ajung si la departamentul de marketing.

Informatiile din piata si actiunile competitiei sunt centralizate si monitorizate prin intermediul formularelor din aplicatie, iar toate datele de vanzari sunt disponibile imediat pentru analiza sau elaborarea de strategii de vanzari, putand fi redus astfel numarul sedintelor lungi si fara rezultate.

Afla mai multe despre solutia SeniorSFA!

Detalii