Cum faci vanzare consultativa
online cu CRM si E-Commerce?
Vinzi mai mult si eficient cu sisteme software moderne
Te-ai gandit sa iti extinzi afacerea catre zona de online, insa conceptul de magazin online, unde oamenii intra, vad, aleg si platesc nu se aplica in cazul tau.
De aceea, iti propunem alternativa vanzarii pe internet potrivita companiilor care au in portofoliu produse cu valoare mare sau ale caror caracteristici si pret sunt diferite de la client la client: portalul de generare de prospecti (clienti potentiali).
De ce sa alegi un portal de generare de prospecti?
Cum functioneaza?
Portalul de generare de prospecti este potrivit pentru produsele cu valoare mare, in cazul carora decizia de cumparare este luata dupa un timp mai indelungat si unde este necesara interventia activa a vanzatorului in procesul de achizitie.
Un altfel de magazin online
Portalul de generare de prospecti poate fi comparat cu un magazin online obisnuit, insa este specific companiilor care fac vanzare consultativa. Clientii au posibilitatea sa vizualizeze produsele sau serviciile puse la dispozitie, sa analizeze caracteristicile acestora si sa reactioneze atunci cand isi doresc sa achitioneze ceva. Ceea ce diferentiaza un astfel de portal de generare de prospecti de magazinele online clasice consta in:
Pentru ce tip companii este util un portal de generare de prospecti?
Practic, orice companie poate implementa un portal de generare de prospecti, dar se remarca o preponderenta crescuta in randul acelora care comercializeaza produse cu valoare mare, ale caror caracteristici si pret difera de la un proiect la altul.
De exemplu, firmele care se ocupa de amenajari interioare, mobila, sau cele din domeniul constructiilor nu pot comunica preturi exacte pentru oferta lor, ele variind in functie de ceea ce isi doreste fiecare client, de dimensiunea proiectului, oamenii implicati si de multe alte criterii.
Un alt exemplu este reprezentat de companiile de servicii, precum cele din domeniul financiar sau al asigurarilor, unde oferta depinde de un numar mare de variabile, iar stabilirea pretului final implica o analiza preliminara intensa a cerintelor clientului.
Care sunt beneficiile unui portal de generare de prospecti?
Ai acces la instrumente de marketing specifice mediului online
Metodele de promovare specifice mediului online sunt adesea mai putin costisitoare si mai bine targetate decat cele clasice. Ele pot fi folosite cu succes si in cazul unui portal de generare de prospecti: