Cum sa ai un magazin online de succes? Afla de ce sa alegi o platforma de vanzare online B2C integrata cu sistem ERP.
De ce sa alegi o platforma de vanzare online B2C?
Popularitatea comertului electronic se datoreaza in primul rand flexibilitatii ridicate a platformelor de vanzare online pentru utilizatorii finali. Fie ca sunt persoane fizice sau companii, acestia au la dispozitie in orice moment al zilei un portal online pe care il pot accesa pentru a vizualiza oferta unei companii si prin intermediul caruia pot achizitiona produsele sau serviciile dorite. Practic, reprezinta un mod mult mai comod de a face cumparaturi.
Unele dintre cele mai frecvente probleme ale clientilor care aleg sa cumpere produse prin intermediul unui portal B2C ( Business to Consumer / magazin online ) sunt legate de comunicarea defectuoasa cu furnizorul, ceea ce rezulta de multe ori in neconcordante aparute intre comanda facuta si produsul primit. In momentul in care un client plaseaza o comanda pe internet si mai mult decat atat, o si achita pe loc prin intermediul unei plati de pe card, se asteapta sa primeasca exact produsele dorite, la data de livrare promisa. Cu siguranta niciun client nu va mai cumpara a doua oara de pe acel site daca este anuntat ca produsele deja platite nu mai sunt pe stoc, ca preturile s-au modificat sau ca livrarea este intarziata. Aceasta poate fi o cauza pentru care multe afaceri online esueaza inca din primele luni de existenta.
Cum functioneaza un portal B2C / magazin online integrat cu un sistem ERP?
Un utilizator online aflat in cautarea unui anumit produs, odata ajuns pe site, va analiza oferta curenta a companiei iar in cazul in care este multumit de informatiile afisate va plasa o comanda. Practic, putem spune ca portalul B2C reprezinta front-office-ul companiei.
Ca “reprezentant” al companiei, magazinul online trebuie sa garanteze corectitudinea informatiilor pe care le comunica. In lipsa unui sistem ERP, acesta ar trebui actualizat de fiecare data cand intervin schimbari in politica de preturi, modificari ale stocului, ale specificatiilor produselor etc. Integrarea cu ERP-ul insa scuteste angajatii companiei de a actualiza periodic portalul B2C, acesta preluandu-si informatiile necesare direct din sistem.